Hvad hedder denne dims og hjælp!

Hej Alle!
Jeg har prøvet længe på nettet at finde ud af hvad denne her sidder uden held! Jeg står nemlig i denne situation at jeg skal have den ud men det er umuligt at få den ud. Det er meningen at der skal komme et skruehoved ind fra siden og så sætter man denne i og drejer mod + for at spænde skruehovedet fast. Men min mor er kommet til at sætte den i først og vi kan derfor ikke få skruehovedet i da vi ikke kan få den dims ud.

Nogen der kan hjælpe! Jeg vedhæfter lige et billede af skuen også
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er de dimsedutter som man bruger i "samle-selv-møbler"

Hvis dte er helt umuligt, så bor et tynd hul ned i midten af den, og så sæt en tynd selvskærende skrue ned i hullet, og træk den ud.

Måske behøver du slet ikke bore først - prøv med en skarp selvskærende skrue, at trække den ud.
Du skal måske prøve forskellige skruestørrelser, før det lukkes.

ELLER - læg et stykke krydsfiner ovenpå, og slå hårdt med en lille hammer, så kan det være at den "hopper op".
pøj pøj

To ulykker kommer sjældent alene.
Hej og velkommen
Du skal have drejet "låseskruen" i den position hvor den er åben, så tappen kan skubbes ind, og låses ved at dreje "låseskruen"
Vil du have "låseskruen" ud kan du nok lirke den ud med en lille skruetrækker, gennem hullet hvor tappen skal ind.

Vi prøver igen, i morgen --

Skruen som du viser der sidder i enden at pinden (ved siden af dybel) sidder som den skal. Låsen skal også sættes ind inden det bliver samlet, så det ser korrekt ud. . Det er blot låsen du skal have drejet så pilen peger ud imod skruen. Så kan den modtage det hoved der sidder på skruen. Når så låsen drejes hårdt låser det møblet sammen.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Denne type bruges meget i saml selv møbler fra eks. Ikea & Jysk oma. har møbler der er/skal samles på denne vis. Navnet ukendt for undertegnede.

Fik til opgave at samle 2 stk. kommoder fra Jysk, (Tvillum produkt) det var ikke mindrre end det Hel - - - e for snedkeren havde ikke været omhyggelig mht. placceringen af hullerne til disse koblingsbeslag. Så et noget større stykke arbejde at få samlet de 2 stkker møbler, men det lykkedes selvsagt om end med møje og besvær.

 


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.

Skrevet af <a href='https://www.lav-det-selv.dk/Medlemmer/Profil/userid/44281' class='af-profile-link'>ev elmand</a> på 13-04-2017 18:26
<p>Skruen som du viser der sidder i enden at pinden (ved siden af dybel) sidder som den skal. Låsen skal også sættes ind inden det bliver samlet, så det ser korrekt ud. . Det er blot låsen du skal have drejet så pilen peger ud imod skruen. Så kan den modtage det hoved der sidder på skruen. Når så låsen drejes hårdt låser det møblet sammen.</p>


Tusind tak! Dette hjalp og problemet er nu løst! 😀👍🏻
Annonce
Tak alle problemet er løst den skulle nemlig bare drejes til den rigtige position 😊
Tak for tilbagemelding. Jeg håber din mor har fået en lille undskyldning for den "fejl" som hun sikkert er blevet beskyldt for

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis