Ny bageovn.

Hej igen.

Så endte det alligevel med at vi købte en ny ovn. den gamle er tilsluttet en fast eldåse uden afbryder. Som man også gjorde med vaskemaskiner mm. tidligere. I brugsvejledningen omtales flere gange ledning med stik som skal monteres af en elektrikker.

Apparatets installation skal udføres
med et isolationsudstyr, så
forbindelsen til lysnettet kan afbrydes
på alle poler. Isolationsudstyret skal

have en brydeafstand på mindst 3
mm.
• Dette apparat opfylder gældende

Er det i orden at der er sikringsgruppen oppe på loftet som er afbryder? eller skal der monteres en kontakt i nærheden af ovnen?

På forhånd tak.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg synes der står at "dette apparat opfylder gældende" Jeg har ikke oplevet apparater der IKKE opfyldte dette krav. Så bare tilslut den til den faste installation.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Kovas, klip stikket af og monter den ny ovn på samme måde som den gamle, som formentlig var tilsluttet fase og nul, og er på den samme gruppe som kogepladen/komfuret. Oplysningerne om brydeafstand for afbryderen er nogle standart krav til afbrydere i den faste installation.

fase
Hej Fabrin.
Tak skal du ha. den (ovnen) er leveret uden ledning, men det ville netop være super nemt at skrue ledningen ud af den gamle ovn og montere den i den nye. Som du formoder fase nul og jord. Fint den kom i dag så kan jeg få den op og køre i påsken. God påske til alle.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere