Har jeg den korrekte inverter? - Hjælp modtages!

Hej Lav-det-selv-folket

Jeg har et køleskab med kompressor med disse specifikationer:

Strømforsyning: 220-240 V
Effekt: 70 W
Årligt energiforbrug: 84 kWh
Energiforbrug pr. døgn: 0,232 kWh
 

Batteri: Optima YT 55ah

INVERTER: Sinus-vekselretter ClassicPowerSinus CLS 300-12

Indgangsspændingsområde 12 V/DC (11-15 V)
Indgangsstrøm (maks.) 30 A
Konstantstrøm 29,4 A
Køletype Blæser
Mål, bredde 155 mm
Mål, længde 230 mm
Permanent udgangseffekt 300 W
Produkt dimension, højde 65 mm
Signaludgangsform Ren sinusbølge
Spids-udgangseffekt 600 W
Type (producenttype) CLS 300-12

 

Kan det passe at denne inverter ikke kan køre dette køleskab. 

Jeg tog kontakt til eletra for at købe en som kunne trække køleskabet, men han henviste til en meget ens ligende inverter.

ELEXTRA chat:

OK så vil jeg anbefale denne: https://www.elextra.dk/details/H45086/inverter-12vdc-til-230vac-300w-modificeret-sinus (https://www.elextra.dk/details/H45086/inverter-12vdc-til-230vac-300w-modificeret-sinus)

Den vil jeg selvfølgelig også gerne købe, men hvis den jeg har du'r... så.

Jeg håber at jeg lige kan få et ekstra råd eller anbefaling med på vejen inden jeg bare bruger løs af mine fattige penge.

/Per

 

 

 

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kender ikke de forskellige invertere, men et køleskab har en meget høj startstrøm, som har det med at "kvæle" mange invertere.
Vil tro du skal op i en kraftigere model, men som sagt kender ikke så meget til det.
Det mest ideelle var nok at finde et 12 volts skab...

Vi prøver igen, i morgen --
Problemet er at køleskabet når det skal starte trækker en meget stor strøm i et "split sekund" mener man ofte skal op i en 2000 watt konverter..
Ved ikke om der findes specielle konvertere der "tolererer" den meget kortvarige overstrøm.

Vi prøver igen, i morgen --
Ja du har desværre nok et problem der. Inverteren er opgivet til at kunne give en spidsstrøm på 600 Watt, hvilket er 2,6 Amp ved 230 Volt i spidsstrøm. Køleskabet er der ikke opgivet noget der regnes på såå ......................

Formoder dit batteri er fuldt opladt nu !

Men inden du flyver ud og ofre penge på en ny større inverter kunne det måske betale sig og skaffe de bedste arbejdsbetingelser for den inverter du har. Dvs. så kort en ledning fra inverter til batteriets poler det er muligt og ikke noget med og bruge et cigartænderstik/bøsning til og forbinde. Du skal bruge det det kabel der fulgte med inverteren eller et der er tykkere til forbindelsen.

Lykkes det ikke og kunne starte køleskabet med den bestående inverter skal der en ny større til. Men om det er en 500W, 1000W eller 1500W kan kun forsøg afgøre. Herunder skal du bemærke at du skal vælge en inverter der også kan starte skabet, når batteriet er ved og være afladet.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

3,8 amp ved 230 v giver jo næsten 900 w i spidsbelastning. Da det jo som bekendt er over de 600 w spids som din inverter kan klare, kan det være årsagen.

Ved den inverter du har link til, opgives ikke kortvarig maks strøm.  Men der står godt nok den er beregnet til mindre køleskabe bl.a.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Så giver det jo mening, tak for hjælpen.

Øv bøv...

Så må jeg jo til lommerne.
Det er aldrig rart når den af muldvarpeskind skal frem i lyset !

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis