Hvilken kompressor??

Hej.

nogen herinde der kan fortælle mig om jeg skal gå efter en kompressor med 10 bar eller skal man tage en med 3 HK istedet....

har P.T. en på 2 HK. og vil gerne lige et takt op.

Kort sagt....hvad får man mest ud af....HK. eller BAR????

P.S. HK=hestekrafter

tak på forhånd..


Charles
Hej. nogen herinde der kan fortælle mig om jeg... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af PinkHenrik på 12-04-2017 18:30

 

Kan den drive en søm/dykkerpistol ?
Jeg kunne nemlig godt bruge en lille sag som den, men er lidt nervøs for om man skal stå og vente på trykket kommer tilbage hvis man skyder 10-15 stifter i, sådan hurtigt efter hinanden.
 

 

Det ved jeg faktisk ikke, har ikke brugt den til sømpistol.. (har kun en klamme og en stift-pistol, som heller ikke har været brugt med den.

 

Sakset fra Tjeps hjemmeside

 

"Den kompakte og driftsikre kompressor er perfekt til mindre opgaver med klammepistoler, stiftepistoler og lignende, men kan med det høje tryk også håndtere større pistoler ved lav skudhastighed."

 

 

 


Vi prøver igen, i morgen --
stifter er intet problem, de skal have lavere tryk, med for højt tryk skydes de helt gennem træet ., (har prøvet det)
Er dog i tvivl med en rigtig sømpistol, de er noget større og tykkere, og jeg syne at kunne huske at rigtige sømpistoler skal bruge et forholdvis stort luft/pr min
ved søgning på en paslodesømpistol
https://www.10-4.dk/varer/elvaerktoj/sompistol/Paslode-sompistol-34gr-1373688?gclid=CjwKEAjwoLfHBRD_jLW93remyAQSJABIygGpkh_aMOe5P_weCPicceyOUsHtWQ6G1jW6cuL2O0Ks_BoCvcXw_wcB

så er der opgivet 2,7 liter luft pr. skud med et tryk på 4,9 bar og max på 8,3 bar, med lidt regning så giver det ved en 24 liter tank v/8 bar 8 x 24 = 192 liter, når den kommer ned på 5 bar tryk begynder vi at nærmere os lavpunktet for dens minimum og dette er ved 5 x 24 l = 120 liter så der er (192 - 120) 72 liter luft at gøre med og med 2,7 liter luft pr. skud 72/2,7 = 26,666 skud/søm og her er jo ikke taget med i beregningen at kompresseren jo starter og opretholder tryk så en tasnk på 24 l og med 8 bar burde være nok til de fleste
Altid godt med en beregning, men med en 6 liter tank, ser regnstykket lidt anderledes ud.
Skrevet af Pizzabager på 12-04-2017 22:36
Altid godt med en beregning, men med en 6 liter tank, ser regnstykket lidt anderledes ud.

 

 

Ser man helt bort fra tanken, skulle den lave 130 liter effektiv luft pr minut..

 

Og tankens størrelse, tæller jo ikke rigtig med ved kontiunerligt brug..

 

Selv med en 24 liters tank, er den buffer der er i tanken begrænset..

 

Jeg valgte nu heller ikke den lille Tjep, for at bruge den til sømpistol, men pga. den håndterlige størrelse, og for en rigtig behagelig lyd, ikke lydløs, men heller ikke træls at høre på.

 

 

 

 

 

 


Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis