Maling af 2 forskellige slags vægge i samme rum

Hej! Vi har en stue hvor 3 af væggene er ny pudsede og den 4. er tapet. Vi har grundet/malet de pudsede med en 2 i en maling der også var farve i, så de 3 vægge er meget hvide nu. Den 4. væg er med godt gammelt falmet/lidt gulnet savsmuldstapet. Vi vil jo gerne have at alle væggene skal have samme farve (svag grøn) men vi er lidt i tvivl om det vil kan lykkes. Vi påtænker at male tapetet hvidt først og derefter med den ønskede farve. Men er det overhovedet nødvendigt, når vi bruger en god dækkende kvalitets maling?

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg mener bestemt at i kan male direkte, det vil få samme farve. Men der skal nok under alle omstændigheder males 2 gange, og overfladestrukturen vil jo være lidt forskelligt.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Nu springer du ikke over hvor gærdet er lavest ift ikke at pille savsmuldstapetet ned? jeg går ud fra det er meningen at den 4 væg skal have en anden struktur, siden du ikke damper det af.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Skrevet af <a href='https://www.lav-det-selv.dk/Medlemmer/Profil/userid/44281' class='af-profile-link'>ev elmand</a> på 11-04-2017 23:09
Jeg mener bestemt at i kan male direkte, det vil få samme farve. Men der skal nok under alle omstændigheder males 2 gange, og overfladestrukturen vil jo være lidt forskelligt.

Det ville være dejlig at kunne springe det over så vi sparer det arbejde

Skrevet af <a href='https://www.lav-det-selv.dk/Medlemmer/Profil/userid/36813' class='af-profile-link'>christiannielsen</a> på 12-04-2017 10:09
Nu springer du ikke over hvor gærdet er lavest ift ikke at pille savsmuldstapetet ned? jeg går ud fra det er meningen at den 4 væg skal have en anden struktur, siden du ikke damper det af.



Vi har simpelthen haft så meget arbejde med 7 andre vægge, da de var lavet af et eller andet gammelt, som er yderst farligt med dampe hvis huset 7 9 13 skulle brænde (kan ikke huske hvad det hedder), så de er alle revet ned, maling og gammelt tapet er renset af og derefter er de blevet pudset. Vi kan simpelthen ikke overskue mere arbejde med de vægge, så jo man kan godt sige vi springer over hvor gærdet er lavest, men vi har intet problem med at der er to forskellige struktur
Som Lise Nørgård har udtalt: " hvorfor springe over hvor gærdet er lavest, når man kan gå igennem havelågen"

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også