Renovering gulv (isolering)

Hej derude,

Hus fra 1980. Min stue og køkken slåes sammen og bliver på ialt 50m2. Gulve p.t. på strøer med 100mm isolering ovenpå klaplag. p..t. radiatorer. Klaplag ovenpå leca, men er ikke sikker. Jeg får brudt lidt op i weekenden for at se hvad der er under klaplaget.

Jeg vil støbe nyt gulv om med gulvvarme. Bryder jeg ikke klaplag op (fjerner alt ned til klaplag) og graver ned til at kunne lægge 300mm styrolit så er min mulighed kun at lægge 40mm styrolit samt 90mm beton. Herpå et flydende parketgulv.

Jeg kan få hjælp af firma til at bryde beton op samt grave ud. Er vi to personer tager det 2 dage - dvs. jeg betaler for 1 person i de to dage. Derudover kommer der udgifter til udlægning af sand og udlægning af de 300mm styrolit. Måske disse ting koster ca. 25.000 når jeg selv hjælper til. Jeg får en pris senere fra håndværkeren.

Gad vide hvormeget jeg sparer på varmen i de "nye" rum ca. med den "rigtige" løsninng fremfor at smide 40mm styrolit, slanger og beton i? Hvis I skulle give et skud fra hoften vil det så rimeligvis kunne betale sig?

Jeg kunne alternativt smide lidt ekstra isolering på loftet hvor jeg har 200mm p.t..

Hvad syntes I?

Hilsen Torben

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ved ikke hvad du kan sparre, men 40mm isolering er alt for lidt.
Kender ikke lovkrav, men jeg ville ikke gå under 200mm isolering, og gerne op på 300mm.

Vi prøver igen, i morgen --
lovkrav ved større ombygning ( som i dette her tilfælde) er 300 mm
Skrevet af mfrost på 11-04-2017 11:04
lovkrav ved større ombygning ( som i dette her tilfælde) er 300 mm

I min tilbygning fra 2000 kan jeg se, at de har lagt 200mm leca, 100mm pladebats og 100mm beton. Jeg hælder selvfølgelig så til at få gravet ud og lagt 300mm isolering i det nye "samlede" stue og køkken/alrum.

Omkring det nuværende fradrag til isolering af terrændæk læser jeg, at det vil kunne give fradrag - det må vel omfatte udgravning, afretning og udlægning af ny isolering - men ikke genetablering af nyt gulv (støbning, udlægning slanger, udlægning af parket). er i enig i dette?

Hilsen Torben

 

 

Du kan sikkert også få et lille tilskud fra en energiforsyning som opkøber CO2 kvoter. Her kræves at du søger og får bevilget tilskuddet inden arbejdet påbegyndes. Disse selskaber kan også fortælle dig hvor stor en besparelse du kan forvente. Når du nu får hugget op, har du alle oplysninger til dem.

Søren O
Det er også et godt salgsargument at det er lavet ordentligt til bunds engang i fremtiden... Medmindre selvfølgelig du skal synges ud derfra. 😊

Danmark er et prægtigt sted, hvor husene har lov at stå ude om natten!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis