maling til kældervægge

Jeg er igang med at renovere et gammelt værksted nede i kælderen, i den forbindelse skal væggen males hvid. Væggen er en pudset væg. Er der noget specielt maling man skal bruge til denne opgave, eller er det bare helt almindelig hvid maling?

Jeg er igang med at renovere et gammelt værksted... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har 4 rum i kælderen. 2 af dem er med cempexo, de stadig som nyt, 2 rum er med plastic maling, her skal alle vægge slibes ned her efter 15 år hvor jeg har gået og set på sorte skjolder, mug og puds der slår fra sikkert fordi væggene ikke kan ånde. Dette kom allerede et år efter vi var flyttet ind, og den tidligere ejer have givet væggene en "salgs lakering".
Jeg tror jeg over tid har skrevet cempexo, 50 gange til folk der har lagt det samme spørgsmål som dig. Ingen har klaget.

MVH


Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
jeg har også brugt Cempexo i min kælder og anbefaler det, det er sikker også en del billigere end du har købt i Silvan.

https://www.jemogfix.dk/tag-mur-sokkelmaling__1985/cempexo-murmaling-hvid-10-kg_9028724
Skrevet af Philler på 14-04-2017 03:42
Men kan cempexo hæfte på gammel maling?

Altså problemet opstår hvis plastikmalingen slipper underlaget pga fugt, eller at der dukker skjolder op gennem malingen pga indelukket fugt. Så vil cempexoen også slippe.

Hvis muren forbliver tør nok skal cempexoen nok blive hængende på plastikmalingen. Dog kan det kræve flere forsøg at få til at dække og hænge ved. Det er mit bud.

Humlen ligger omkring plastikmalingen på en måske med tiden for fugtig kældervæg.

 

 

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også