Vildskud i hæk, hvordan fjernes...

Hej.
Nu er der efterhånden gået noget tid siden jeg sidst var efter vildskuddene i hækken, så problemet er synligt igen.

Hækken er en gammel uigennemtrængelig tjørnehæk, men der er en mængde vildskud af andre "ting" i den, og det gror naturligvis hurtigere end tjørnen, så det både ser grimt ud og er ret besværligt med hyppig klipning.
Jeg har tidligere på sommeren været igennem med en lang grensaks og klippet alt uønsket væk så nær roden som muligt, men det er der selvfølgelig hurtigt igen.
Jeg er generelt meget imod brugen af kemi i private haver.
Man har jo hørt før, at "et kobbersøm i naboens uønskede træ gør tricket", men er det mon også rigtigt? (Og hvor finder man kobbersøm.)

Er der nogen, der har gode råd?

Hansw

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kender problemet, for jeg har en meget lang tjørnehæk, men har valgt at tage det som en oplevelse. Hvis du kan komme til det, uden at blive flået, kunne du forsøge at skrælle barken af længst muligt nede på på vildskuddene. Ca. 5 cm. Det råd har jeg fået fra en, som skulle være klog på den slags ting, men om det virker ???.

Sniffer  
Tja, hvad er forskellen på at skære helt over og så skære bark væk rundt om stammen? Måske kan man opnå, at den forbløder?
Vil der ikke komme nye skud fra roden?

Ja, jeg ved ikke, men alle forslag vil blive afprøvet! Der er rigeligt med "forsøgsmateriale".

Hans

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
Man skærer vildskudet af så der er en stup tilbage sæt en sort pose på stuppen og bind med en kabelstrips, om et år er vildskudet dødt. Og når det er i en hæk ses posen ikke.
Du kan også pensle stubben med en RoundUp opløsning.

Mvh.
bodker

Et træ der er skrællet kan ikke skyde--hvis du bare klipper/saver det over skyder det igen. Barken skal væk til under jordoverfladen. Den med sort plastik er også god.

Sniffer  
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis