HJÆLP !! Ny plæneklipper der går ud

Hej,

Har en helt ny plæneklipper og en datter der gerne ville hjælpe. Hun kom så til at hælde al motorolien ned i benzintanken og det var deri mens resten af græsopsamler mv blev samlet. 

Da jeg opdagede det fik jeg den hurtigt tømt, men nu vil den ikke starte :-/

1) Olie er hældt af og ny er fyldt korrekt på

2) Benzin har været fyldt på, suget op og nyt i for at sikre mig der ikke var så meget olie i det

3) Filteret er helt fint

4) Tændrøret er helt fint

5) Når jeg afmonterer filteret og kommer lidt benzin direkte ind i (er det karburatoren ? ) så starter den uden problemer og går også fint ud igen efter 3-5 sekunder....når der ikke er flere dampe/mere benzin fra det jeg kom i

HJÆLP - hvad kan jeg gøre for at få den til at virke.

Camish
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Din karburator har nok stoppede dyser pga. motorolien, prøv at fylde lidt benzin på og ryst klipperen godt, og sug op, gentag denne procedure nogle gange.
´Hjælper det ikke skal karburatoren adskilles og renses...

Vi prøver igen, i morgen --
Tak :-)
Har en del gange i dag med en lille sprøjte kommet benin direkte ind (ca 10 gange) i håb om at noget ville brænde rent, men intet ændrede sig :-/ - men hvis der skal størrer kraft til, så gør jeg det. Den er dog tung og ikke sådan lige at ryste.
Hvordan skiller jeg karburatoren af ? og skal den renses i benzin eller skal det være noget specielt rens ?

Camish
Tak :-)
Har en del gange i dag med en lille sprøjte kommet benin direkte ind (ca 10 gange) i håb om at noget ville brænde rent, men intet ændrede sig :-/ - men hvis der skal størrer kraft til, så gør jeg det. Den er dog tung og ikke sådan lige at ryste.
Hvordan skiller jeg karburatoren af ? og skal den renses i benzin eller skal det være noget specielt rens ?

Camish

Ser sådan ud

Camish
Det er noget skidt og få byttet rundt på væskerne.

Havde du typenummeret kunne jeg måske finde en snittegning !!!

Efter hukommelsen, sidder karburatoren på venstre side, bag det sorte plasticskjold der gemmer luftfilteret. Så vidt jeg husker sidder skjoldet med to skruer. Under luftfilteret sidder der endnu et plasticskjold, der sidder med endnu to skruer. Piller du dem af står du formodentelig med karburatoren i hånden. Husk ikke og gøre pakningerne øg.

Når du står med karburatoren i hånden, skruer du den banjobolt af i bunden der sidder i enden af noget der ligner en klokke og som er svømmerhuset. Der tømmer du så olien af og sikre dig der kan løbe benzin ud af karburatoren.

Når det er sket samler du bare karburatoren og sætter den på igen i modsatte rækkefølge.

Så skulle motoren gerne kunne starte normalt. Måske du skal forvente den ryger lidt de fem minutter men det sker der ikke noget ved.

Pøj pøj med operationen.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce
Hej Nitter :-)

Den kører igen !!! Tak - kender intet til motorer men med din vejledning gik jeg igang, for havde næsten selv gættet mig til at det var problemet. De 2 små "bolte" der sidder i bunden kunne jeg dog ikke få af, så den er ikke renset indeni, men pustede som en gal i den dysse benzinen kommer ind i, og det gav hul igennnem og så væltede det ud med olie. Fik sat alle dimser og fjedte på igen og nu virker den - også efter en nat, for skulle lige checke at olien ikke satte sig og blokerede igen.
Fed fornemmelse at få hjælp og så stolt af at have gjort det selv.
Tak igen til dette forum :-)

Camish
Skrevet af Camish på 12-04-2017 10:37
Hej Nitter :-)

Den kører igen !!! Tak - kender intet til motorer men med din vejledning gik jeg igang, for havde næsten selv gættet mig til at det var problemet. De 2 små "bolte" der sidder i bunden kunne jeg dog ikke få af, så den er ikke renset indeni, men pustede som en gal i den dysse benzinen kommer ind i, og det gav hul igennnem og så væltede det ud med olie. Fik sat alle dimser og fjedte på igen og nu virker den - også efter en nat, for skulle lige checke at olien ikke satte sig og blokerede igen.
Fed fornemmelse at få hjælp og så stolt af at have gjort det selv.
Tak igen til dette forum :-)

Selv tak.   Det skader heller ikke med lidt hittipåmod når man ikke lige har grejerne til indgrebet.  

En god påske ønskes herfra.  

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis