Opsætning af fibergips

Hej,
Jeg har en isoleret garage. Der er porebeton som indervægge, men overvejer at monterer fibergipsplader oven på de eksisterende indervægge, for at få en flottere væg.

Mit spørgsmål lyder på:
Kan man skrue pladerne direkte oven på, eller skal der noget i mellem, og hvilke skruer er bedst til det, og kan man undgå og bruge rawplugs ?

Tror det bliver noget juks hvis der skal forbores, rawplugs og skrue i for hvert hul, når det er en garage.

På forhånd tak
Niels
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kunne jo evt.sætte pladerne op ved hjælp af stålskinner,det giver også en pænere overflade,især hvis væggen ikke er helt lige,men rawlplugs kommer du nok ikke udenom.

bh
Hej optisana, jeg forstår ikke hvorfor det skulle blive en pænere overflade af at bruge stålskinner ?

Jeg har såmænd intet imod rawplugs :-) MEN det jeg mener er bare, at hvis man for hver enkelt gipsplade skal forbore, rawplugs i, og bagefter skruer, tænker jeg bare, det måske bliver svært at få borret hullerne lige i forhold til henholdsvis dem i væggen og dem i pladen, eller er der et smart trick til dette ? :-)
Det er meget lettere at lime dem op. Der har været flere tråde om det her på siden.
Det jeg mener med en pænere overflade er,at hvis muren ikke er helt plan,vil du få en ujævn overflade.

bh
Løsningen med rawlplugs og skruer vil blive voldsomt omstændig, og og der skal bores mange huller. En løsning med forskalling, om det er i træ eller stål, vil være nummer 1.
Super mange tak for jeres hjælp, jeg er nu blevet lidt klogere på, hvad jeg gør :-)

MVH.
Niels
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis