Erfaring med Wema føringsskinne?

Hej,

Jeg har en dyksav fra Makita og jeg savner en føringsskinne. Jeg har tisæigere selv lavet dem af træ, men jeg tænker at det er smartere med en rigtig skinne

Er der nogen herinde som har erfaring med disse: http://wema.dk/produkter.html

De er noget billigere end de originale.

Mvh
/Amkleist
Hej, Jeg har en dyksav fra Makita og jeg... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Perfekt! - tusinde tak for din hjælp, det er meget værdsat  

Skrevet af Anders K på 10-04-2017 10:57
Jeg synes det virker som en fin idé at lægge en tynd plade ovenpå døren, så skinne går fri af listerne. Dog ville jeg nok lade pladen rage lidt ud over der hvor du skal skære, så er der ikke så stor risiko for at det flosser (gummilæben på skinnen forhindrer normalt dette, men den kommer jo ikke til at røre døren). Du kan også sætte malertape der hvor du skal skære, det hjælper også.
dette er i øvrigt også et af de steder, hvor det er rat med tvingerne. Det er jo lidt trist, hvis der er et eller andet i din opstilling der skrider.

 

 

 

Et lille tip, hvis man ikke har tvinger, - så virker de helt tynde engangsvaskeklude i skumgummi helt fantastisk, - de er så tynde at de klemmes helt sammen, og der er ikke noget som glider, bare der trykkes en lille bitte smule.
https://www.nemlig.com/engangsvaskeklude-110011
De koster næsten ingenting for en pakke med 50, og kan fint genbruges gang på gang. Og virker rigtig godt på glatte og malede/lakerede overflader, - et par stykker under pladen som skal saves, og den bliver liggende og så 2-3 fordelt under føringsskinnen.

I nogle dagligvareforretninger har de noget “anti-skrid” materiale, jeg lægger det f.ex. under stoleben på lænestole, så de ikke skrider på vort bræddegulv, og fruen bruger det i skuffer til det “fine” bestik, hvorder ikke er andre holdere, og delene bliver liggende. En rulle på ca en halv meter i bredden og et par meters længde koster 20-25 kr. Jeg kan forestille mig,  dt kunne holde andre ting i positiom ogsa. Tykkelsen er vel et par millimeter. Jeg har købt i Rema 1000, det fås i sort og hvidt.

Måske også til styreskinne ??


Støvsugerslange


 

Det er en klar fordel med de originale Makita-skinner, som har to spor, når du skal samle to skinner.

Synes ikke at det er stabilt nok med en enkelt skinnesamler, men med to samlere på, er det som at have en lang skinne = 100% stabilt.

Jeg har købt Scheppach dyksaven i Harald Nyborg, der følger 2 x 70 cm styreskinner + samlebeslag. Der er desuden et “tiltbeslag” med, som monteres på savens bundplade og holder saven i skinnen ved smigskæring, idet skinnen har en kant til det formål.

Jeg har kigget på WEMA skinner, dels kan jeg ikke se “anti tilt” kanten, dels er der ikke de store mønter at spare, en original på 140 cm koster lidt under kr 300.


Støvsugerslange


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også