Lav tryk på højtryksrenser.

Min gamle Nilfisk C120..2-6 valgte at stå af i sisdte uge, et var start/stop ventilen der havde sat sig. Nilfisk havde valgt at lime den fast så de var sikre på at de fik solgt en ny. Den holdt ca 10 år. 

Jeg var nu meget tilfreds med den og valgte at købe en ny c120.7-6.

Men ved udpakning virkede den til at være mindre end den gamle, det hele virkede mindre påkostet end den gamle.

Den blev afprøvet idag med ret skuffende resultat, lavt tryk? Husker den gamle som den ydede dobbelt.

Er det bare mig eller er Nilfisk hobby-højtryksresnsere blevet dårlige, eller er de nye c120 med lavere tryk?

 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
når den hedder 120 mener jeg den skal give 120 bars tryk, men vandmængden giver spiller også ind, som jeg husker giver de nye 6-7 liter i minuttet.
Har du prøvet den med din gamle slange og dyse, måske der er en forskel der?

Vi prøver igen, i morgen --
Jeg kiggede på vandmængde hvor den gamle er sat til 5,9l/min og den nye 5,2-7,3l/min.
Kan se der er forskel på bar den gamle er 100/120 bar og den nye 85/120 bar.
Begge skulle kunne levere detsamme når jeg trykker på håndtaget.
Jeg har ikke prøvet med det gamle udstyr på den ny.
Jeg har tjekket at der kommer rigeligt vand gennem haveslangen.
Har nu kontaktet Nilfisk som oplyser at min gamle C120.2-6 var meget bedre bygget end den ny C120.7-6.
De anbefaler at jeg køber en fra E130 serien for at opnå samme ydelse som den gamle.
Jeg har gravet fakturaen frem fra 2006, dengang kostede C120.2-6 798kr + m. Den nye kostede 800kr +m.
En hurtig google på E130 viser at den koster det dobbelte.
Jeg har talt med tømmerhandelen der gerne tager den retur og finder en anden model til mig.
Nu skal jeg bare finde ud af hvilken model det skal være. Nilfisk's hjemmeside er ret forvirrende, detsamme er deres kundeservice. Tømmerhandelen kender ikke det nye program og var, ligesom mig, overbevist om at den nye C120 var ligeså kraftig som den gamle.
Har ingen erfaring med højtrykrensere, men min erfaring fra andet værktøj siger mig man ofte får hvad man betaler for.
Hvis prisen ikke er steget i 10 år, så skyldes det nok at de bruger mere plastik i dag end den gang....uden at have det i noget ville jeg ikke tro man kan få en seriøs høtryksrenser for 800 kr - bevares den kan nok starte...men...den skal jo også kunne bruges til lidt mere end en normal vandslange med stråle pistol og i mere end bare nogle timer.

Har i øvrigt lige modtaget min nye karcher prof serie til 400 volt - har endnu ikke prøvet den, men forventer den sparker røv til mit formål med Op til 700 l/h. Og 180 bar.
Glæder mig til at teste den i næste weekend.
Kan se at man på nettet kan få deres mindst prof til ca. 3500 kr., måske mere end hvad du vil ofte, men skal man have den i 10 år er 350 kr/år måske ikke så dyrt.

Update. 

Den C120 jeg returnerede var en tur forbi nilfisk hvor den blev kasseret.

Jeg var forbi byggemarkedet der nu havde alle modeller hjemme. Jeg kom hjem med en E-140 der virkede meget mere solid end den første. 

Den nye E140 er I første test mindst lige så god som den 11 år gamle C120, den ligger stadig på hylden, den skal bare lige laves....

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis