Voss indbygningsovn.

Hej til Jer.

I går da jeg lavede ribben i ovnen bemærkede jeg at den ikke lød som den plejer. Den var meget stille. Har undersøgt det lidt og nået frem til at det er denne http://www.nettoparts.dk/shop/koeleblaeser-voss-komfur-3951p.html    som er stået af.

Spørgsmålet er så: Er den der kun for at køle håndtaget eller har den også betydning for om omgivelserne bliver for varme? Kan man bruge ovnen uden den blæser?

På forhånd tak.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nettoparts skriver at ventilatoren er til køling af håndtaget, så mon ikke ovnen kan bruges uden, indtil du får monteret en ny blæser. Prøv det Kovas.

fase

Hej Fabrin.
Tak for svar. Nu har jeg så alligevel taget ovnen ud så jeg kunne se om blæseren lignede den fra nettoparts. Det gør den. Men blæseren trækker åbenbart også noget luft fra ovnrummet gennem et stål filter. Luften herfra + noget fra rummet i skabet som ovnen sidderi, udmunder så udenfor over håndtaget, gennem en boks som er popnittet på ovnen og blæseren er skruet på boksen før den blev nittet. Ikke særlig repvenligt.

Der er også gået et lampeglas som kun fåes komplett med sokkel. Alt ialt bliver det 900kr. På den andenside den ovn jeg ville ha i stedet for koster 6000kr.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis