Støbning af gulv, støbemix og blanding.

Hej.

Skal have støbt 9.5kvm køkkengulv.
Har kig på en bigbag med støbemix til 0.9m3.

Er støbemix så simpelt så det bare er 1 del støbemix til 4 del cement og så vand til konsistensen er rigtig?

Virker lidt for simpelt til jeg faktisk tror på det..

Er det overskueligt at gøre selv? 10cm støbt gulv for en first timer?
Hvordan skal det rettes af når man smider det ud?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er lige omvendt. 3 dele støbemix til 1 del cement.

Du skal rette af med et bræt eller retholt, etc. Der findes en del youtubevideoer hvor du kan se hvor mange forskellige måder folk gør det på.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Skrevet af <a href='https://www.lav-det-selv.dk/Medlemmer/Profil/userid/36813' class='af-profile-link'>christiannielsen</a> på 08-04-2017 19:22
Det er lige omvendt. 3 dele støbemix til 1 del cement.

Du skal rette af med et bræt eller retholt, etc. Der findes en del youtubevideoer hvor du kan se hvor mange forskellige måder folk gør det på.


Kan se jeg lige byttede om.
Har tænkt at købe fra maxibag.dk
Med Aalborg Rapid Cement.

Dog kan jeg se at rummets mål giver 1.08m3 støbemix og de kan Max levere 0.9m3... Det er lidt træls.

Er det urealistisk at blande det selv med en 100liters blander?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hvis du har trailer kan du måske selv hente støbemix (af nogle gange) eller spørge den lokale vognmand hvad det koster at få leveret 1½m3 støbemix.
Det kan du sagtens blande selv i en 100 liters blander

Vi prøver igen, i morgen --
Hvis du har trailer kan du måske selv hente støbemix (af nogle gange) eller spørge den lokale vognmand hvad det koster at få leveret 1½m3 støbemix.
Det kan du sagtens blande selv i en 100 liters blander

Vi prøver igen, i morgen --
Annonce
Vil gerne have med 0-8mm sten. Og det vognmændene jeg har hørt fra. Er der ikke tal på størrelsen af sten. Så for at få noget ordentligt, ville jeg købe en 1600kg bigbag med cement ved siden af.

Må lige se lidt YouTube videoer også ellers i gang.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hold hold. Hvad skal du bruge resten af cementen til? Jeg vil mene at du skal bruge basis cement det er nemmere og styre og billigere. Du sagtens selv støbe det men det er hårdt arbejde, som i meget hårdt hvis du også skal ligge ud og rette af. God fornøjelse

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis