Valg af lysstyrke i lamper

I forbindelse med etablering af udendørsbelysning er jeg i tvivl om hvor kraftige pærer vi skal vælge.

Jeg har indkøbt nogle Nordlux Topaz lamper, der maks. må bestykkes med 28W pærer - formentlig relateret til halogenpærer. Nu sætter jeg LED-pærer i, men ønsker ikke et lyshav, men blot noget orienteringlys i indkørslen, altså dæmpet varm belysning.

Jeg påtænker, at opsætte 4-8 lamper af nævnte model - samt nogle lamper som kan lyse lidt mere op, hvis behovet er der.

Nogen der vil dele deres erfaringer med lysstyrkevalg, velvidende at der er forskellige præferencer netop mht. belysningens styrke.

 


Søren
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har selv brugt 3W ledpære med reflektor til orienteringslamper. Hvordan en sådanne pære opfører sig i din lampe, kan jeg naturligvis ikke stå her og se. Det synes jeg er et fornuftigt valg og koster ingenting at have i drift.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
jeg har også sat lamper op i min have, med led pære, de sidste pære jeg fik hjem er på 4w og de giver rigeligt lys, havde førhen 3w det passede rigtigt fint

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis