Hjælp til fjernelse af kaffe-ring på oileret træbord

Hej.

Har et bord af stavlimet teak (tror jeg nok). Det har fået en sort rund ring fra en kaffedåse der har stået i en sjat kaffe eller vand. Det ærgrer mig en del og jeg vil gerne fjerne det men ved ikke hvordan?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ville det være ok at slibe med fint slibepapir på ringen og oliere, eller skal man tage hele bordpladen hvis man sliber?
Nu ingen andre vil.

Det kommer vel i bund og grund an på hvor langt kaffen er trængt ned i træet samt hvor sart du er over for en mindre "dal" på stedet. Er du ikke vant til den form for slibearbejde, vil det nok være nemmest og tage hele pladen. Måske også, hvis du ikke ved hvad pladen har været behandlet med fra ny så der bliver farver forskelle.

Vil du bruge en maskine, er det kun en excentersliber der kan gøre arbejdet pænt.

Brug ikke for groft slibepapir.

Håber ovenstående er dig til hjælp.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Kig på bagsiden og se om årene i træet ligge på næsten samme måde. Altså der hvor du har en ring fra en knast, skulle den gerne vise sig lidt på den anden side. Det indikerer at det er massivt.
Hvis IKKE så er det fineret og du har kun et tyndt lag.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
OK. Tak. Pladen er massiv, så jeg prøver at slibe hele pladen med excenter sliber. Er lidt bekymret for at den ikke bliver ensfarvet hvis jeg kun sliber ringen. Havde egentlig håbet at nogen kendte til et fif så jeg slap for at slibe det hele, men det er nok den rigtige løsning.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis