Hjælp til dørkarm/liste ved niveauforskel.

Hej alle sammen
Vi har lagt laminatgulv ovenpå det gamle parketgulv og står nu med den udfordring at skulle lave nogle pæne overgange fra de nye gulve til flisegulvet i gangen, hvor der nu er ca 1 cm niveauforskel.
Nogen forslag til hvilken slags liste jeg skal gå efter og hvordan det skal sættes fast?

Natasja
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er mange forskellige lister. Se f.eks. her:
http://www.jemogfix.dk/listeprofil-overgang__6785

Der følger beslag/søm/skruer med til de fleste, eller også limes de fast.

Tak - ja jeg har godt været rundt omkring og set (og købt) forskellige lister, men jeg synes ikke at der er noget af det som "passer" til - når nu der er den her forskel i niveau, samt at jeg er bange for at fliserne knækker hvis jeg forsøger at få en skrue eller et søm i dem.. 

 


Natasja

Kunne en sådan her ikke bruges? Klarer 8mm i niveauforskel, men de har sikkert andre.

Jem&Fix

 

Find en gulvforretning og se deres udvalg. Jeg skulle hjælpe min datter sidste år og fandt et stort udvalg hos Garant gulve. Nogle af listerne kan man få uden huller, og så kan du jo bare bore dem, så du fastgører den i trægulvet. Jeg monterede i øvrigt en liste til at udligne højdeforskel mellem 2 flisegulve, og det gav ingen problemer. Et ordentligt bor. Gør plads til en rawplugs og lad være med at bruge en skrue, som strammer alt for meget i hullet, så skulle det ikke give nogen problemer.

Kurt B. Andersen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis