Tagplader - lysgennemgang

Jeg skal lægge nyt tag på min carport. Der ligger i dag icopal fastlock i noget, der minder om hvid plast. Det er så gammelt at der stort set ikke længere komme lys igennem, og der er nogle steder, hvor taget har fået skader, så det drypper igennem på meget våde dage. Jeg har set på Plastmo og Rias tage - jeg har ikke brug for isolering, men da jeg skal have længde på 7 meter (bredden er 4,30) er de eneste løsninger jeg har kunne finde isoleringsplader (2-lags).

Både Plastmo og Rias skriver om lysgennemgang på 80% (eller mere) på deres 'klare' termo-plader, mens de har ca. det halve på almindelige plastplader (uden isolering, enkeltlag). Og det forstår jeg godt nok ikke?? Hvordan kan en dobbelt så tyk plade i flere lag have bedre lysgennemgang end en enkeltlagsplade i klar plast?

Hvis der i øvrigt er nogle, der er stødt på andre produkter end Plastmo og Rias flerlagsplader, der leveres i 7 meter, vil jeg meget gerne høre om det også

Mvh Jan

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg vil tro der er regnet med en ældnings faktor. Et lags trapez plader bliver hurtigt mælkehvide.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis