Isolering af eksisterende skur på fliser

Hej
Jeg vil gerne isolere mit eksisterende skur som står på fliser. Det har i sin tid været en carport som så har fået nogle vægge på.
Det jeg gerne vil er at der skal isoleres så det bliver frostfrit.
Vægge og tag har jeg styr på - men det jeg ikke rigtig kan se mig ud af, er mellemrummet fra fliserne op til væggen. Eller der hvor væggen står på fliserne. Hvad kan jeg lukke af med der, så vind og vand ikke løber ind i skuret?
Mvh David

 

 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen til

Isolering i sig selv gør det jo ikke frost frit, så du er nød til at tilføre varme i en eller anden form, hvis det skal være frostfrit.
Mellemrummet er sådan set ikke et problem, men du siger at der løber vand ind, hvilket tyder på at væggen/gulv er konstrueret forkert.
"Lapningen" skal foregå på ydersiden i form af de rigtige brædder eller anden beklædning, for at forhindre vandet i at trænge ind under dine lægter.


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Jeg går ud fra at dit skur står på punktfundamenter og stolper. Jeg vil foreslå at grave ca. 0,5 m ned mellem stolperne og opsætte pladebats eller flamingo. På ydersiden lukker du af med en eternitplade eller lignende, så du også får lukket af for vand. Hvis din vægbeklædning er træ, bør der være mindst 10 cm fra dine fliser og op til træbeklædningen.

Søren O
Ja det er punkt funderet.
Håbede der var en anden løsning så jeg slap for at tage fliser op og grave ud.
Ja, sæt varme på. Det koster bare kassen. Nej op med alle fliser i gulvet, og læg pladebats eller flamingo under dit nye gulv, som jeg vil foreslå at du støber i 8-10 cm. tykkelse. Ved denne løsning får du et helt anderledes tørt rum. Hvis du også hæver gulvet lidt i forhold til omgivelserne, så sikrer du også at der ikke løber vand ind.

Søren O
Jeg har også et skur der "står på fliserne". Jeg valgte dog, at lave ca. 1 cm mellemrum mellem fliserne og brædderne, for at undgå at de står med vand på konstant. Mellemrummet har jeg "tætnet" med vindpap. Jeg er med på, at det ikke er den optimale løsning, men det har vist sig effektivt. Der kommer lidt vand ind ved MEGET kraftig regn, men ellers er der tørt i skuret.

Væggene er isoleret med én bats tykkelse (svarende til hulrummet på dit billede). Det er tilstrækkeligt hos mig til at holde det frostfrit, med undtagelse af de meget kolde perioder med -10 grader. Dér skal jeg supplere med varme. Det betyder sikkert noget, at den ene væg støder op til huset.

Men det er klart, at hvis det er super vigtigt med helt frostfri temperaturer, så må man vælge den "rigtige" løsning.

Mvh. AllanE
Tror det må blive den med vindpap. Gider næsten ikke til at støbe gulv osv for det kan være frostfrit i 5 år ca. Højden må heller ikke blive mindre da jeg har er løbebånd derude og jeg allerede løber lige under loftet.
Kan udendørs akrylfuge bruges?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis