Græsplænen er sunket

Hej med jer. Jeg fik i 2015 anlagt have med rullegræs og det så vildt godt ud dengang.
Det gør det i og for sig stadig, men haven er sunket 4 cm og raver nu ned under flisekanten.
Hvordan redder jeg græsset? Kan jeg fylde noget på og i så fald, hvilket forhold? Og skal jeg så nyt græs?

Mvh.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror lige du skal væbne dig med tålmodighed. Rigtig mange steder er græsplænen betydeligt højere end fliserne. Græsplænens rødder vokser, således at plænen bliver højere år for år. Prøv at kontakte din omgangskreds og undersøg om det ikke er tilfældet.

Søren O

Det er ligesom med gulvtæpper, man ruller rullegræsset sammen, smider et par skovlfulde sand under og ruller rullegræsset ud igen. 

Nej seriøst, når nu der kommer lidt mere gang i græsset river og planere du et tyndt lag sand (1-2 cm) oven på et par gange i løbet af foråret/forsommeren.

Frank. Det kunne sq være fedt hvis det var så nemt
Men fedt nok.. bare almindelig strandsand?

Skrevet af <a href='https://www.lav-det-selv.dk/Medlemmer/Profil/userid/47619' class='af-profile-link'>Frank Chr.</a> på 02-04-2017 21:33
Nej rødt sand fra grusgraven, ikke noget med salt sand fra stranden.

Perfekt. Havde ikke lige overvejet saltet i sandet. Mange tak for hjælpen
Der er jo også kommunekompost, men det bør først soldes for små grenstumper mv. Til gengæld er det ukrudtsfri i modsætning til almindeligt havejord.
Du skal ikke hæve plænen for meget, som skrevet længere oppe så løfter de sig selv i løbet af få år. Jeg har prøvet at skrælle græstørv af 1 - 1,5 m fra min indkørsel, fjerne 4 - 5 cm af jorden under og rulle græsset ud igen.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis