Fugestørrelse til forskellig str fliser i bad

Skal til at reniovere badeværelse og har købt de viste 30x30 fliser til gulv og 15x15 til væggen i brusekabinen.

Nu er min udfordring at jeg gerne vil have fugerne til at flugte som vist, men når jeg lægger den over hinanden og ydersider flugter er der kun 2 mm mellem de små fliser.

Jeg havde forestillet mig 3mm fuge mellem de store fliser, men det efterlader jo ikke meget spillerum til at justere fugen mellem de små fliser.

Hvordan har I/ville i løse den..? 3mm mellem de store og 2mm mellem de små..?

 

 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det der har så længe jeg kan huske vakt stor undren at man ikke laver det så de passer i moduler. Det gør det så også i nogen typer, men specielt dem med de bølgende kanter passer ikke. Vi har gerne lavet noget med at lægge en række ind der vender 45 grader eller forskyde dem en halv flise.

km
Hej.
Når du ligger de små på linje med de store får du 2 mm. det vil jo sige de er lavet i moduler med at alle fuger skal udføres med 2 mm for at kunne passe sammen. Når klinkerne fuges ved en bølget flisekant, vil fugen forøges med 1-2 mm efter fugning i forhold til en fasetkant der holder samme mm. som man ligger dem i.
Hilsen Martin

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Som jeg husker dem (de var meget brugt fra 05 til 10-11) er der ikke engang plads til 2 mm fuger man er nede i næsten knas og det er de store for uensartede til. Men korrekt, der blev skrevet 2 mm. Så på med vanten og 2 mm kryds eller plastik klodser. Den bølgede kant tager nok det værste.

km
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis