Specielle Hængsler

Hej, jeg har samlet et skab og installeret det ret tæt mod en liste, jeg havde ikke planlagt at der skulle være så lidt plads til døren (se billed), men det blev der, er der nogen der kender til dør/låge-hængsler, der åbner ligesom jeg har tegnet i billedet?

Jeg har fundet de her op/ned hængsler i carl-ras https://www.carl-ras.dk/e-shop/besl...uy_picture

men der er svært at sige hvordan de ser ud når de er foldet sammen og foldet ud.

 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

velkommen på LDS

Først så går jeg ud fra at du har kommafejl i alle måsætning, altså når du skriver 1,4 mm mener du 14 mm !

Dernæst så tror jeg ikke den klplåge hængsel kan bruges. Den er beregnet til at sidde på en lille låge over f.eks. et køleskab. Hængsler sidder så på overkant låge og lukker op lidt ligesom bagageklap på en bil. Men bevægelsen er først udad og så løfte. Og det er jo ikke det du har brug for.

Jeg tror ikke du kan finde et hængsel der umiddelbart har denne funktion.

Du bliver nok nødt til at save 30-40 mm af din låge, og så montere det stykke som et fast stykke inderst imod væggen. Så skal du bruge et 180 graders hængsel


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg har i mellemtiden søgt efter de hængsler på 180 gr. (165 gr) , men kan ikke finde nogen der er små nok. Så enten skal der monteres en ekstra skabsside så hængsel kommer væk fra væggen (og save i låge ) ELLER bruge en anden pæn kanthængsel. Men så mister du det elegante med fjederen der holder lågen lukket.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis