Snegletape

Bruger 2 pallerammer oven på hinanden som højbed. Har købt snegletape med 5 cm bredde til at montere hele vejen rundt. 

Er der forskel på om snegletapen monteres i toppen, midten eller bunden? Sneglene bør ikke have lyst til at kravle over uanset.

Har I monteret i top, midt eller bund?

Og hvilke erfaringer har I med brug af snegletape - holder det højbede fri for snegle?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du med snegletape mener kobbertape, så har det ingen virkning i regnvejr. I tørt og varmt vejr har det en begrænset effekt, idet det skaber en lille elektrisk strøm.

Selv har jeg en tynd hegnstråd omkring højbede (plantekasser) tilsluttet et 9 volt batteri - det virker.
Skrevet af Frank Chr. på 02-04-2017 16:39
Hvis du med snegletape mener kobbertape, så har det ingen virkning i regnvejr. I tørt og varmt vejr har det en begrænset effekt, idet det skaber en lille elektrisk strøm.

Selv har jeg en tynd hegnstråd omkring højbede (plantekasser) tilsluttet et 9 volt batteri - det virker.

Smart, hvad er afstanden til jord, og hvad med ukrudt og aldet er afleder. Har du et billede

Tråden sidder ca. 10 cm fra den øvre kant så jeg netop undgår højt græs der kan aflede. Højbedene er 60 cm i højden.

Ps. Youtube er fuld af eksempler.

Pps. Og er man i tvivl om der er power nok på, skal man blot sætte tungen på tråden. 

https://www.youtube.com/watch?v=V4ZUwZWmBfw

Ps. Så også lige et eksempel med en strimmel tag/asfaltpap rund om et højbed, men om det virker optimalt ved jeg ikke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis