Neutralisering

Hej alle
Jeg har en høj terrasse i galvaniseret stål...
og under den og rundt om den har jeg en terrasse i jordhøjde..belagt med herregårdssten...disse sten har efterhånden ændret udseende..nu er de sorte og belagt med de velkendte mosser og lav..
Jeg har tidligere haft held med den..ganske vist ulovlige..metode hvor der vandes med KAUSTISK SODA i en passende mængde vand...men..
Altanens ben er solidt plantet i mellem herregårdsstenene...som nu ska vandes med førnævnte blanding..men galvaniseret stål og en stærk base må vel anses for at være en dårlig kombination..
Jeg har tænkt med at dække benene..altanens,forståes..med kasser lavet af træ...
Men hvis uheldet nu skulle være ude..og der alligevel stænkes på de lange slanke ben....hvordan neutraliserer jeg så den kaustiske soda...?..med eddikesyre..tænker jeg...men hvad sir galvaniseret stål så til det..altså eddikesyre???
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Har du ikke et sted med galvaniseret stål, du kan teste din blanding med kautisk soda på?

Måske det slet ikke skader den galvaniserede stål.

Du kan jo også tørre benene af med en våd klud efter du har udvandet.

PS det er i øvrigt ikke ulovligt, at vaske dine fliser i kautisk soda, men du må ikke algebehandle dem i "ikke godkendte algemidler" (som f.eks. kautisk soda). Men det er jo heller ikke et, du gør - du vasker dem.

 

Galvanisering er jo en belægning med zink. Og det har det meget dårlig med syre, men jeg har ikke hørt at stærke baser skulle have nogen indvirkning.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Soda skulle kunne bruges til at neutralisere syre...
Men dæk det galvaniserede af med plastik, mon så ikke det går..

Vi prøver igen, i morgen --
Soda skulle kunne bruges til at neutralisere syre...
Men dæk det galvaniserede af med plastik, mon så ikke det går..

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis