Afsyre et nystøbt gulv, hvordan?

Hej

Jeg står og skal have malet mit garagegulv i garagen med epoxy maling.

For 3 uger siden fyldte jeg LIP selvnivillerende gulvspartel på og har fået et fint resultat ud af det, fik så at vide at jeg gerne skulle afsyre gulvet med 30% saltsyre fortyndet med vand inden jeg begyndte at male, mit spørgsmål er hvordan gør jeg dette på den bedste måde, smører opløsningen på med en børste eller svamp? og hvor længe skal det sidde inden det skal fjernes igen?

Og hvor godt skal det vaskes af bagefter med vand? Jeg har nemlig ingen afløb i garagen så kan ikke bare øse en masse vand derind, det er vel ikke nok bare at tørre det af bagefter med en fugtig klud?

Håber der er nogen herinde der kan hjælpe mig 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har aldrig før hørt om afsyring af gulve indendørs. Der imod fraråder man generelt stærk al afsyring indendørs, da dampene ødelægger alt metal. Elinstallationer, mekanik i vinduer og døre m.m.

I denne vejledning står der ikke noget om syre.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hvad i himlens navn skulle det hjælpe at afsyre inden maling ??? Det råd kan da ikke på nogen måder komme fra en fagmand. Man afsyre ikke, men affedter.." Og det er noget HELT ANDET
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Går ud fra at personen der anbefalede dig det ønskede en mere ru overflade og der skal du altså ud i slibning. ALDRIG saltsyre indendørs. Dampene sætter sig i alt. Ødelægger kobberet i ledningerne i instalationer osv. Men hvis det bare er en epoxy maling og ikke et epoxy gulv, skal du nok være lidt varsom med slibningen. Malingen dækker ikke alverden.

km
Og hvis det var, var det først vand og så saltsyre ned i. Det lærte vi vist alle i kemi i skolen.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også