Valg til værksteds bordplade

Hej alle lds folk..
jeg står og vil igang med at lave et fint lille værksteds/arbejds bord i mit skur men da jeg bor i et lejet rækkehus er det ikke noget jeg vil til at bruge en formue på😅 Mit spørgsmål går som sagt på hvad plade jeg kan vælge som bordplade, den skal være 200x50 cm og bliver skruet fast i nogle lægter i siderne og ryggen mod væggen😊

Har tænkt Mdf da det er billigt men nogle er for og andre imod, hvad tænker i?
Mvh Henrik

Gør det ordenligt selv, eller betal dig fra det
Hej alle lds folk.. jeg står og vil igang med... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Det kan det godt holde uden lak, men overfladen er selvfølgelig mere modtagelig for snavs og olie/maling mm.
Jeg brugte 19mm tagplader, da jeg havde dem i overskud da jeg lagde tag på garagen.
Bordet med skruestikken er kun en plade oven på en ramme af lægter, og har fået 3-4 lag lak, og en kant af nogle gamle fejelister i plast.
Mens det store bord er 2 plader oven på hnanden, hvor den øverste plade er skruet fast nedefra, så der ikke er nogen skruehoveder der kan genere.
Kanterne er blevet beskyttede af en kant af x-finer (igen genbrug af noget jeg havde stående).
Øhh nå jeg kan se det er et billede hvor jeg ikke har fået kanter på endnu


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Super, jeg tror det er det jeg vil gå efter😊

Min plan er lidt pladen bare skal skrues fast i siderne og bag på, på en lægte der er sat fast i vægen.. tror du den skal afstives for uden også?

Gør det ordenligt selv, eller betal dig fra det
Skrevet af HenrikCh på 30-03-2017 20:12
Super, jeg tror det er det jeg vil gå efter😊

Min plan er lidt pladen bare skal skrues fast i siderne og bag på, på en lægte der er sat fast i vægen.. tror du den skal afstives for uden også?

 

hvis den er 200x50 cm, skal der enten et eller flere ben på i midten, eller nogen store hyldeknægte. hvis du kun sætter den fast i lægter på siderne og bagvæggen vil den bukke på midten bare du sætter et mindre elværktøj. det er vel et arbejdsbord, det skal kunne holde til man sætter sig på det...

 

Ja er kommet i tanke om det nok er smartere at bygge en ramme og ligge pladen ned i så den er understøttet helt vejen rundt og så måske en pind på tværs neden under 😊

Gør det ordenligt selv, eller betal dig fra det
Ja er kommet i tanke om det nok er smartere at bygge en ramme og ligge pladen ned i så den er understøttet helt vejen rundt og så måske en pind på tværs neden under 😊

Gør det ordenligt selv, eller betal dig fra det
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også