Lysdæmper med korrespondance

Hej.

Jeg er ny her på forumet og håber på hjælp til installation af en lysdæmper. Jeg har søgt og læst andre tråde her på sitet, men har ikke fundet noget jeg kan bruge i mit tilfælde. Det er nok ikke særligt kompliceret, men jeg er ikke så skrap til el (endnu).

Situationen er at jeg har installeret to LED lamper indbygget i væggen langs vores trappe. Lamperne kan tændes og slukkes enten via afbryder nede eller afbryderen oppe. Jeg har købt en 300CR lysdæmper som jeg gerne vil installere på en af afbryderne, det er ikke så vigtigt hvilken af dem det bliver. Indtil videre har jeg prøvet en del forskellige opsætninger, både med dæmperen oppe og nede, men uden held. Jeg har ikke kunnet få dæmperen til at afbryde lamperne, kun skrue op og ned for lysstyrken.

Jeg håber der er nogen herinde der kan hjælpe mig på rette vej. Se vedhæftede billeder. På forhånd tak.

Venlig hilsen

Ulrik

 

Hej. Jeg er ny her på forumet og håber på hjælp... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Enig: skyde lysdæmper kan ikke reguleres fra anden afbryder, kun tænd og sluk. Men resten er jeg ikke enig i.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg har i dag sendt dæmperen tilbage efter at have snakket med Greenline. Desværre røg den afsted inden jeg så jeres nye indlæg. Greenline kunne godt skaffe den nye LED dæmper med korrespondance, så nu venter jeg på den.

Tak for hjælpen ev elmand, jeg ærgrer mig over jeg ikke nåede at teste din opsætning, da jeg egentlig har på fornemmelsen at det ville virke, da jeg jo godt kunne få selve dæmper-delen til at virke.

Endnu en gang mange tak for jeres hjælp, det er jeg rigtig glad for. Nu venter jeg på den nye, og vender tilbage hvis der skulle opstå problemer.
Så kom den nye dæmper på og det virker nu (næsten) efter hensigten. Eneste lille problem er at lamperne stadig lyser, selvom der er slukket på afbryderen. Jeg har sat en støjkondensator på den en lampe, hvilket har dæmpet lysstyrken. Måske skal jeg sætte en mere på den anden lampe?
Du kan sagtens sætte en mere på
Du kan sagtens sætte en mere på
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis