Forårs-opgraderinger af LDS

Nogle af jer har måske lagt mærke til det....der bliver boret, hamret, snittet og pudset i teknikrummet på LDS 

Gennem de seneste uger har jeg opgraderet forskellige områder af LDS. Nogle af opdateringerne kan I se, mens andre er opgraderinger i det bagvedliggende system.

Der er to mål: 1) At gøre LDS mere lækker at bruge  og 2) gradvist at frigøre os fra den platform vi har været låst af de senere år. Det er en kæmpe opgave, men ved at splitte den op i mindre bidder, kan vi stille og roligt nå derhen. 

Indtil videre er der sket følgende:

Artikel-sektionen har fået en kraftigt opgradering af systemet bag. På overfladen ses det ikke så tydeligt endnu, men hele motoren bag er kodet om, hvilket giver os en masse muligheder fremadrettet.

Brugerprofilerne er opgraderet med en ny funktion til håndtering af profilbilleder. Det ses rundt omkring på LDS, bl.a. de runde billeder her i forummet. Det er også blevet lettere at opdatere sit eget profilbillede (gå ind under "Min profil".

Medlemstilbud konceptet har fået en gigantisk overhaling. Hele systemet bag er blevet kodet om fra bunden og vi kan nu vise eksempler på konkrete tilbud fra samarbejdspartnerne, fremfor før hvor det kun var en generel beskrivelse.

Gallerierne vises nu pænere på forsiden.

 

På opgavelisten er bl.a.:

Forummet: Det absolut mest efterspurgte her på LDS er en forbedring af dén måde vi skriver indlæg på. Editoren er langt fra optimal og det kan være lidt besværligt at tilføje billeder til et indlæg. Det står højest på ønskelisten, men er en meget stor opgave at løse fordi det er meget komplekst at ændre på forummet.

Gallerierne er en ret populær del af LDS, men trænger til en overhaling, så det bliver lettere at bruge og flottere at se på. Vi skal have flere billeder i bedre billedkvalitet og bedre muligheder for at kommentere.

Og meget mere...

 

Skriv gerne kommentarer her, hvis du har ideer til forbedringer eller kommentarer til dét, der er lavet allerede.


Mvh. AllanE
30 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Nå ja, og så er "Find medlem"-siden blevet opdateret. Nu med liste over flest skulderklap

Se den her


Mvh. AllanE
Jaaa, har nok luret Allan har "redet" sig nogle godt gammeldags mow sorte mekkerfingre.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Martin, det er en god ide. Jeg vil se om det kan lade sig gøre.

Men hvis du ikke ved det: Når du er logget ind og ser forumoversigten, så vil du kunne se en lille grå pil. Den linker direkte til det første, ulæste indlæg i tråden.

Mvh. AllanE

Skrevet af <a href='http://www.lav-det-selv.dk/Medlemmer/Profil/userid/1215' class='af-profile-link'>AllanE</a> på 31-03-2017 19:12
Martin, det er en god ide. Jeg vil se om det kan lade sig gøre.

Men hvis du ikke ved det: Når du er logget ind og ser forumoversigten, så vil du kunne se en lille grå pil. Den linker direkte til det første, ulæste indlæg i tråden.


Vil jeg være ærlig jeg ikke vidste den funktion fandtes - men virker den også ved mobiladgang?
Annonce
Hmmm....det er jeg faktisk i tvivl om. Men uanset hvad, så er dit forslag bedre. Det er mere oplagt at der er en "Gå til seneste indlæg"-knap øverst i tråden.

Mvh. AllanE
Jeg synes der igen er lidt problemer med mange dubletter, har også selv fået lavet nogle stykker.

Vi prøver igen, i morgen --

Jeg har lige ledt efter " en lille grå pil " men den kunne jeg ikke finde.
Jeg har tidligere nævnt det, så det står sikker på blokken, men jeg vil da lige nævne det igen. Jeg går oftest ind i "vis ulæste indlæg" Der er så nogle emner man ikke vil/kan/gider læse. Så var det smart hvis man kunne hakke dem af, så de forsvandt fra listen. Ellers går man 2-4 sider overskrifter  igennem alt afhængig af hvor længe man har været væk. Læser f.eks. et indlæg på side 2 og når man igen trykker ind på "vis ulæste indlæg" starter det igen på side 1 (som man har pløjet igennem.) Når jeg så har læst alle dem der interesserer mig, kan listen nulstilles med " marker alle som læst "  Den del er så i orden.

Men det kunne være smart at luge dem hurtigt ud man ikke havde interesse i.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Kæmpe opdatering af forummet er netop lagt på. Håber I synes om det!

Læs mere her: http://www.lav-det-selv.dk/forum/aft/209841

Og skriv gerne kommentarer om de nye "Skriv indlæg"-funktioner i dén tråd   


Mvh. AllanE

Skriv indlæg tegner godt, men et par problemer har jeg da.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der er yderligere 20 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis