Nyt stik til retro telefon

Hej 😊.

Jeg står og skal have sat min nyindkøbte retro telefon til mit fastnet stik 😊. Men hov og øv, ifølge mit teleselskab skal jeg sætte det vil min router, da jeg benytter bredbåndsforbindelse. Det vidste jeg jo egentlig godt, så dobbelt øv 😂. Jeg har hørt at man godt kan skifte det gamle stik ud med et der kan komme i routeren men jeg har ingen idé om hvordan? Ledningen på retro telefonen (drejeskive) er absolut ikke pæn mere, ville jeg kunne skifte den i stedet for kun stikket.

Håber at nogen kan hjælpe så den nye gamle telefon kan komme på plads 😜

Mimi
Hej 😊. Jeg står og skal have sat min... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Telefonnummeret kan sendes på to måder fra en traditionel fastnettelefon. Enten er det puls kodet eller det er tone kodet (DTMF).

DTMF bruges stadig i mobiltelefoner, når man skal taste sig videre ind i en lokal telefoncentral (Tast 1 for salg, Tast 2 for ...). De sidste fastnettelefoner bruger DTMF. Telefoncentralerne understøtter ikke puls kodet mere. Drejeskivetelefoner sender puls kode, så de kan ikke mere bruges i det offentlige telefonnet.

Modems til telefoni understøtter DTMF. Plus kode er normalt ikke understøttet af modems. Så hvis man ønsker at tilslutte en drejeskivetelefon til sit modem, skal man være sikker på at modemmet understøtter puls kode. Grunden til at kun få modems understøtter puls kode, er at det kræver ekstra elektronik i modemmet. Ringeklokken i en drejeskivetelefon trækker meget mere strøm end en "moderne" elektronisk fastnettelefon med taster og DTMF.

Huawei H158 understøtter ikke plus kode, så en traditionel drejeskivetelefon kan ikke tilsluttes direkte.
Tak for den gode tekniske beskrivelse. Du har ret i, at de 4G routere, som jeg har testet, med en drejeskive tlf, kun vil give en klartone.
Så her skal man tilslutte en fastnet tlf (DTMF) med taster, for at ringe og modtage opkald.
- Det 5G modem (Huawei H158) jeg har, understøtter åbenbart puls kode.
 Så her kan jeg uden problemer, både ringe samt modtage opkald, efter få ændringer i opsætningen (se fotos i tidligere indlæg).
Problemet er løst. Man kan også forbinde to tomme tomatdåser med en snor og så snakke sammen...  

Dit password skal mindst indeholde ET STORT BOGSTAV, 2 tal, et sym8ol, en interessant besked, en forbandelse, en trosbekendelse, et rygmærke fra en klam rockertype, nogle hieroglyffer og en ost.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis