Bedste gulvvarme system?

Jeg står overfor at skulle lave gulvvarme på vores første salg. Dvs. det bliver med gulvspån hvor slangerne er lagt.
Der er efterhånden nogenlunde styr på det. MEN jeg mangler at få styr på en ret så vigtig ting.... Hvilket system skal jeg købe?
Jeg har kun fået 1 råd omkring det og det af en vvs'er jeg kender som anbefalede mig at købe Wirsbo.. Men det har jo skiftet navn til Uponor. Og han har ikke rigtig uddybet hvorfor han anbefaler det.
Når jeg kigger på priserne er de umiddelbart klar de dyreste med et par tusinde over alle de andre producenter, er der en grund?
Derudover synes jeg deres termostater ser ganske forfærdelige ud.
Jeg har kigget lidt på Roth, Danfoss og Neotherm udover Uponor.

Nogen der har nogen kommentarer?

Derudover undrer det mig at når man klikker sig ind på de forskellige systemer står der overalt til pex 20mm. Men både ham vvs'eren også en tømrer jeg kender siger at 16mm er standard. Får jeg et problem her? Kan se at man kan få pex rør i både 16 og 20mm så det i sig selv er jo ikke et problem, men hvis shunten kun klarer 20 er jeg jo lige vidt.

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Uponor er ganske fint. I den gode ende helt klart. De har patent på en mere
Intelligent styring hvor den forcaster belastningen og laver endda selvindregulering.
20pex og 16alupex er det mest anvendte rørtyper og du kan sagtens anvende begge typer til samme shunt/fordelerrør.

Wavin og Danfoss kan derudover anbefales.
Bruger selv Danfoss link som kan kobles til iPhone og iPad. Danfoss har også addaptiv styring som forcaster belastningen.

Koala
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis