Forkert påfyldning

Hejsa, jeg har brug for hjælp. Jeg skulle fylde vsnd på mit naturgas fyr. (Første gang jeg prøver). Jeg for fyldt på og nu er der ingen varme i radiatorne eller i gulvet, og alt er udluftet. Jeg finder så ud af at bagved nogle andre rør der der en sedl på en hane hvor der står at det er den man skal fylde på fyret på. Men der er en 30cm ved siden af som man kan se, og den havde jeg fyldt på. Ved ikke om det er en aftapning jeg har fyldt på. Men kan det være grunden til jeg ikke har varme i radiatorer og gulv, og er der evt en der kan hjælpe mig med at få det tilbage/hvordan.

Kenni
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu er det gætværk, men om du fylder vand på et sted der er "beregnet" til aftapning af anlægget eller et speciel sted der "beregnet" til påfyldning er ligefedt. Bare vandet kommer i kedelkredsen, hvilket du kan se ved trykket stiger på anlæggets manometer/vandsøjle måler.

Normalt har man ikke to steder på et anlæg til aftapning/påfyldning men et enkelt der sidder på det laveste sted på anlægget.

Det er vist normalt et gasfyr ikke vil køre hvis der ikke er tryk på anlægget, Måske der alligevel kun er et aftapning/påfyldningssted alligevel ?

Håber der kommer varme på ret hurtigt.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Det eneste jeg ikke kan forstå, er at der er tryk på og det hele, og har udluftet alle radiator og gulvvarme og fyret i toppen, men ingen varme, men der er varmt vand, der er en termostat som lioner en fra en radiator som der er skruet op, og ved siden af den er den hvor der står påfyldning, for enden af den er der en rød "åben/luk" hane som jeg har drejet lidt frem og tilbage på men kan bare ikke forståle hvorfor der ingen gulvvarme eller radiator???

Kenni
du skal huske at slukke for din cirkulationspumpe inden du lufter ud.

Søren O
Hvordan gør jeg det? Kan jeg bare slukke fyret??

Kenni
Ja, det må virke.

Søren O
Jeg må prøve iaften 😎😎✔. Håber det virker 😊

Kenni
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere