Træ til sandkasse?

Hej

Kort spørgsmål. Er trykimpregneret træ til en sandkasse ok eller no go?
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du vil undgå "rynkede øjenbryn", så må du nok hellere finde en anden løsning. Jeg kan nu ikke se noget forkert i at bruge trykimprægnerede stolper, og brædder til siderne.
" Siddebrædder" og låg kunne så være lærk eller anden god trækvalitet.

Søren O
No go. Der er ingen grund til at bygge en sandkasse til børn, af det stads!
Jeg brugte tersasebrædder, en kæmpe sandkasse. De er fine og afrundet, og kan man gå på dem kan man vel også sidde på dem.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Kunne ikke drømme om at bruge trykket træ til sandkassen...... og forøvrigt heller ikke til en terrasse dér skal betrædes i bare tæer, hysterisk tjah måske men når der nu findes andre muligheder hvorfor så vælge det giftige ??
Annonce
Enig i koret om trykimprægneret træ - det bør ud af haven.
Tak for svarene igen.

Jeg kan dog ikke forstå, hvordan stort set alle sandkasser, som man kan købe hos Coop, Dansk Supermarked, byggemarkeder mv. kan være lavet af trygimprægneret træ, hvis det virkelig er så giftigt. Se f.eks. denne:
https://m-shopping.coop.dk/vare/plus-sandkasse-pipe-sort-inkl-fiberdug-og-overdaekningsnet/5703393718662

Er det ikke mærkeligt ?
pris pris pris..... skullede laves i kvalitrætjah så stiger priser og det er der mange der ikke vil betale, selv om det er måske kun 100 -150 kr- ekstra for en sandkasse der holder i måske 5 år, ikke mange kr. ekstra pr år for noget der holder og er "sikkert"
Den er jeg med på, men det der undre mig er, at der jo findes regulering af indholdet i ALT, særligt hvis det er produkter rettet mod børn, så hvordan kan det være lovligt at sælge, hvis det er super usundt. Der er sgu da underligt!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis