Højde på fliseklæb?

Hej Lav-det-selv.

Står og skal have udregnet hvor meget jeg skal have sænket mit køkkengulv i forbindelse med renovering.

Der skal lægges 30x60 klinker oven på:

Opbygning vil være som følger:
Strøer med 30 cm. centerafstand. og isolering imellem.
Varmefordelingsplader med alu-plader, og så 20 mm. gulvvarmeslange fra Wavin.
Gulvpap.
19 mm. gulvgips.
Klinker.

Min umiddelbare plan var at lægge klinkerne med 8 mm. tandspartel.
Indvendinger i mod dette?

Hvad højde vil i regne fliseklæben ud til, hvis den lægges med 8 mm. tandspartel? 3-4 mm?

Bare sådan at jeg får regnet rigtigt ud, hvor langt mit nye gulv skal "ned" :-)

På forhånd mange tak.

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Regn med 2-3 mm. Men det afhænger meget af hvor stift du blander limen og hvor meget du selv trykker den ned. 8 mm skulle teoretisk set give ca 2-3 mm.

km
Jeg bruger 10 mm til 30 x60 sommetider 12 mm afhængig af flise og undergulv. Nogen bruger 8 men jeg synes det føles som for lidt. Hvis du kan fylde dem med 8 er det fint.

km
Man kan vel også trække klæber både på gulv om fliser (modsat retning) med 8 mm Så fylder klæber lidt mere, men der er størst chance for at der er kontakt hele vejen.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Mange tak for Jeres svar.

Jeg vil nok overvejer at bruge 10 mm. i stedet, for at sikre optimal vedhæftning.
Men ja ev-elmand, jeg kunne trække både på klinker og gulv, men jeg synes hurtigt at det bliver sværere at styre mængden på denne måde.
8 eller 10 tandspatel skulle være god til opgaven.

Du kan sagtens lægge gips i gulv i et køkken, jeg ville dog vælge en fugtbestædig. Måske fordi jeg er overforsigtigt, måske fordi vi her i ejendommen (140 lejemål) har 1-2 opvaskemaskiner om året der sprøjter løst.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis