Fliser over regnvandsbrønd

Jeg skal have lagt havegårdsfliser ved en brønd (ca. ø200) ved et tagnedløb (se foto nedenfor).
Er der nogen, der kan hjælpe med hvordan jeg teknisk gør det omkring brønden?

Jeg tænker, at man graver af, skærer plastikbrønd til i passende kote og fylder grus omkring til fliseunderlag. 

Men sætter man så f.eks. en rund flise direkte oven på plastikbrønden? Eller skal der laves en aflastning omkring brønden som den runde flise kan ligge på? Eller findes der et "system" til dette - f.eks. en beton-hætte? Det skal jo gerne være lovligt. :-)

 

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Normalt sættes tagbrønden i samme kote som overkant fliser, således at dækslet bliver synligt. Der vel ingen risiko for at det skal holde til noget særligt.
Hvis din brønd ligger for lavt, kan du ligge en flise over dækslet, og er den rund, er det let at finde brønden. Men en flise "uden for standarden" kan vel gøre det.
Du kan jo også bruge "den forchromede løsning" og ofre et dæksel i støbejern. De fåes både med rund og firkantet karm.
Jeg ved ikke om der er krav om synlige dæksler ved tagbrønde.

Søren O
Hej Søren
Tak for dit svar. Det er også min plan, at brønd-dæksel/flise skal have samme overkant som de nye fliser. Jeg tror jeg ender med, at lægge en rund flise oven på. :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis