Valg af pladevibrator til komprimering af sandpude

Hej alle.

I forbindelse med en kommende tilbygning skal skal jeg nu til at lave sandpuden.
Der kommer ca 40cm sandfyld som skal komprimeres.
Nu er spørgsmålet bare, hvad skal jeg benytte?
Har adgang til en fornuftig pladevibrator, ved ikke hvad den vejer, ville det være oki hvis det var sådan en 67kg model? 
Tænker at jeg køre sandfyld ind med en motorbør, og udjævner det til små 5-10cm, og så køre jeg over området igen, og sådan fortsætter jeg icon_cheesygrin.gif 

Alternativet er at jeg skal ud og leje en stor, men hvor stor skal den så være?
Behøver ikke at banke det hele ned på EN gang, mit tid er jo gratis, så kan godt bruge en formiddag på at gå med pladevibratoren

Det drejer sig om små 40kvm 

På forhånd tak de herre


-----


Peter Nielsen


"Ægte dovenskab er at gøre tingene rigtigt i første forsøg"

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan sagtens banke det sammen med en lille vibrator, som du er inde på med tynde lag.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg har udlagt sandpude (af grus) og komprimeret med en 130 kg pladevibrator - og fik anbefalet maks. 10 cm ad gangen. Hvis din pladevibrator er mindre tænker jeg at det nok maks. skal være 5 cm ad gangen.
Husk at fugte sandet eller "flyder" det blot rundt.

40 cm sandpude lyder umiddelbart lidt voldsomt, men det er der nok en årsag til.

Min sandpude blev nærmest hård som beton, men der blev også stampet godt igennem.

Prøv at kigge på materialeshop.dk - der har jeg efterhånden købt en hel del materialer. Venlige og imødekommende og ok priser.

Søren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis