Gulv på 1. sal

Hej LDS'ere

Efter et friår er vi nu kommet igang med 1. salen (nedrivningen af alt gammelt). Snart kommer håndværkerne og lægger nyt tag, ny isolering dampspærre osv og herefter går vi selv igang med det indvendige...

1. spørgsmål er en tvist mellem svigerfar og jeg. hele stueetagen er lavet med gulvvarme og jeg tænker at det bliver klart rarest også med gulvvarme på 1. salen. ikke mindste praktisk uden radiatorer da vægpladsen er trang grundet 35* hældning på tag. ER DET UNORMALT(ULOGISK) MED GULVVARME I ALLE RUM PÅ EN 1. SAL??

2. Når jeg så har styr på 1. spørgsmål kommer spørgsmålet om opbygning. jeg tænker:

Spær (disse ligger med mellem 60 og 70 cm cc (1/4 del af huset helt ned på 40cm cc)

25mm Klimagulv med varmefordelingsplader og 20mm gulvvarmeslanger. Herpå bygges også alle skillevægge

Gulv Gips (hvilken tykkelse?) laves ikke gennemgående for at mindske lydvandring

Laminatgulv

 

Da jeg tænker at bygge skillevægge på klimagulvet ser jeg ikke det er muligt bare at bruge forskalling.

Nogen forslag/ændringer til dette eller er det bare GO??

Har vedhæftet tegninger af 1. salen (bredde 712cm, længde 980cm) 

 

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hmm er det på grund af det sene tidspunkt jeg skrev indlægget på eller fordi folk er stoppet med at have holdninger til 1. sals gulve  at der ikke er nogen svar 

hvor tykke plader gulvgips vil det være bedst at bruge?

hvorfor vil du vælge fibergips istedet? er de ikke noget dyrer?
Tror der er flere ting den gør bedre, men kan også være det er indbildning..

Tror den er bedre end gips med bl.a. brandhæmmende og lyddæmpende samt ved trin..
Kan man bruge den alm. 12,5mm fermacell til gulvplade?? for så er den muligvis ikke dyrere kan jeg se! hvis man sammeligner med 13mm gulvgips
hmm nu har jeg forsøgt at søge nettet tyndt og det der gulvgips virker bare ikke udbredt...
nogen som har nogle priser...
Hej. Jeg har et lignede hus og regner selv at bygge et 1. sal, men lige som du gjorde .. hyre et firma for at lave tag og isolering og lave selv indvendigt. Må jeg spørge hvad det kostede for tag+isolering?

Andrei
Skrevet af andrei1585 på 18-04-2017 13:11
Hej. Jeg har et lignede hus og regner selv at bygge et 1. sal, men lige som du gjorde .. hyre et firma for at lave tag og isolering og lave selv indvendigt. Må jeg spørge hvad det kostede for tag+isolering?

Hej Andrei

Vi har ikke taget den endelige beslutning og afventer stadig et par tilbud, men vi ligger et sted mellem 300-350.000, et enkelt tilbud har været oppe at ramme næsten 400.000,-

 

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis