Beslag til nedsunken låge i terrasse.

Hej alle.

Jeg har en lille terasse af kompositbræder hvor under er der står et større filter til en dam. Rummet under terassen er nok 1,5 meter på alle leder og af gasbeton. 

For at kunne komme til at rense filteret, skal jeg kunne komme op og ned af rummet som jeg pt gør via en skjult låge i terassen. Ligenende den her https://i.ytimg.com/vi/6H0yVl0d5Dw/hqdefault.jpg 

Min udfordring er dog at jeg skal afmontere det bagerste terassebrædt (tættest på beslaget) for at kunne komme til at åbne lågen da brædtet ellers bliver klemt, mellem de bræder der ligger på terassen og dem der er sat på lågen.

Jeg søger en løsning hvor jeg ikke behøver at skulle af eller påmontere det bagerste bræt, og beslaget stadgg er skjult.

 Jeg har set nogle specialhængsler der måske kan være en løsning, men tror ikke de virker når lågen er så tyk, håber en klog mand her inde kan hjælpe.

Mvh Jesper.

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det hele drejer sig om hvor omdrejningspunktet for hængsel sidder. hvis du kigge på en almindelig dør, ser du at den kan åbne uden at noget kommer i klemme. Men her sidder omdrejningspunktet lidt uden for, eller plan med dørpladen. Det er det samme hos dig, du skal have hængsel til at være synlig over terrasse gulvet. Hvor langt den skal op afhænger af om den skal åbnes 45 - 90 eller 180 grader (lægges helt over på ryggen)

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Et hængsel, som det der sidder på en loftlem, må kunne gøre det.

Det trækker lemmen ned og væk, så den kan åbne, selvom den er tyk.

Men det er måske lettere at gøre det simpelt at fjerne det bræt, som sidder i klemme. F.eks. ved at montere det med magneter.

en 3. eller 4. mulighed
Hvis du vil skære en rille i det bræt du skal fjerne, og måske lidt længere. Så kan sider i din gulvlem forlænges med et stykke fladjern på højkant i begge sider. Det kn så bruges til hængsel, centrum ligge under terrasse, men 150-200 mm væk. Så vil det bevæge sig mere opad med det samme.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis