Jeg har et lignende projekt i gang. Det er en gammel rejsegrammofon. Den type med fjeder optræk, stifter og forstærker horn. Det er en trækasse med låg hvor musene har nydt godt af det der var trukket på overfladen. Den skal beklædes med noget sort nappa.
Hvis du vælger kontaktlim så er det vigtig at det ikke kommer de forkerte steder. Ved hjørner limes først fra den ene side (så den overskydende flap er lidt for lang), Så lægges den anden side ind over, og der skæres igennem begge lag på gang, og det løse pilles ud. Så passer de 2 kanter sammen selv om du skulle skære lidt skævt. Det er den metode jeg vil bruge.
Men jeg kommer til at tænke på tykkelsen af dit læder. Det kunne godt tænkes at det ikke var nemt at få de 2 endeflader til at se pæn ud når de stødes sammen hvis de er skåret vinkelret over. Ofte når man arbejder med læder skal det skærfes. Det vil sige at begge flader skæres tynde ud imod kanten, naturligvis modsat af hinanden. så kan de limes sammen uden at man kan se igennem stødet.