Lofthøjde i gammel hus.

Et hus på 55m2 fra 1900. med en loft højde imellem 170-182cm.

Huset er godkendt til beboelse pt men påtænker at købe det og leje det ud til den nuværende beboer.

Jeg faldt i snak med naboen til huset og han mener ikke jeg kan gøre det da huset er for lav og overholder ikke krav til loft højde med min 230cm. Der ved kunne det ikke blive en udlejnings ejendom.

Der udover mente han også at huset ville midste sin godkendelse som beboelse hvis den bliver solgt til mig.

Derved hvis jeg købte huset ville jeg komme til at stå med hus som ikke er egnet til beboelse.

Kan det være rigtig?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det lyder lidt underligt - og så alligevel ikke.. Vi påtænkte faktisk noget i samme retning for nogle år siden - men fik kolde fødder p.g.a. lignende kommentarer fra ejendomsmægler.. Men en af vores bekendte har haft lejet "en ruin" ud, til en lejer - i ca. 4 år.. indtil der bogstaveligt gik hul i gulvet, og rønnen var tæt på sammenfald.. Så det kommer nok også an på, om man tør tage chancen med, om lejeren klager til bolignævnet - eller blot holder sig til at der er skrevet under på de eksisterende forhold.. (vi turde ikke satse - men måske kan man skrive sig ud af det?)
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Det med at skrive sig ud af noget i forhold til lejere, tror jeg godt man kan glemme. Hvis først huslejenævn eller LLO (lejernes landsorganisation) får jurist til at kigge på sådan en "skrivelse" så skal det være meget vandtæt for at det ikke erklæres ulovlig. "Udlejerne er nogle pampere der ikke har anden ønske end flå de kære små lejere, som til gengæld altid er små og uskyldige." Det er den opfattelse man får når man hører om huslejesager

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
OK - @ev - jeg tror vi har valgt rigtigt.., men synd for den, der kunne have lejet sig ind i noget, som vedkommende elllers boede i..
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg tror næppe at "min" lejer vil anmelde mig.

Jeg må tag en snak med teknisk forvaltning.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis