Tagpap til alternativt legehus

Hej gør-det-selv-folk

For 2 år siden lavede jeg et legehus til min søn, men kastede mig selvfølgelig ud i at lave noget lidt anderledes selv. Det er endt med at se sådan her ud:

Jeg var bevidst om at de overlappende skalbrædder måske ikke var nok til at holde det tørt, hvilket desværre viste sig at være sandt. Min tanke er derfor at lægge tagpap på, men jeg ved reelt ikke hvad jeg skal bruge så det kommer til at "klistrer" ordentligt. Her er mine tanker:
  • Det skal ligges som bånd der følger skalbrædderne, selvfølgelig med overlap så vandet kan trille ned over samlingerne
  • Det skal smeltes så meget at det følger rillerne i skalbrædderne
  • Det skal gerne kunne holde til at drengene klatrer på taget, det kan godt give sig lidt når de gør
  • Taget er i forvejen malet, håber ikke at det er et problem
  • Det skal helst ikke være for dyrt
  • Bredden af taget er ca. 2 m og den rundede længde rundt er ca. 5m
  • Jeg ved ikke om jeg skal bruge underpap eller overpap...

Jeg har haft kig på følgende pap http://byg100.dk/shop/icopal-tagpap-top-204p.html eller http://byg100.dk/shop/underpap-19c1.html, men jeg bruger helst en rest et sted fra.

Mit spørgsmål til jer, er hvad i ville gøre, og om i mener at det kan lade sig gøre:-)

Mvh. Mads

 

 

 


Mads
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
velkommen på lds
Det var dog et fantastisk hus du der har bygget. Du kan sagtens lægge tagpap på det. Det er ikke nødvendigt t brænde det på, men du kan sømme det på med papsøm. Så tror jeg det vil holde i 10-15 år og så kan du jo selv regne ud hvilke interesser din søn har til den tid.
Det er naturligvis ikke lige så lækker at kravle på, men det skal nok holde, og holde regnen ude.
Jeg ville simpelthen købe 2 ruller top tagpap og så lægge det over huset som et tæppe/bælte. Det er muligt at der skal købes en strimmel på 20 cm for at det kan gå op.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jamen tak:-)

Beklager min tag-pap-uvidenhed, men hvis man kun bruger underpap og tagpapsøm, bliver det så ikke utæt der hvor der er kommer søm i?

Mvh.
Mads

Mads
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hvis det er et helt fladt tag. hvor der kan komme til at stå blank vand, så ja. Der vil trænge en lille smule vand ned ved søm.
Men skal jeg give et billede, så kan man sige at tjæren ligesom presser ind imod søm, så der ikke kan trænge vand ind, når det ellers kan løbe ned ad taget. Men det jo almindeligt at nederste lag sømmes på, og så brændes top laget ovenpå dette. Så er det 100% tæt. Det er bare et spørgsmål hvad man vil ofre på opgaven,

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Fug langs alle brædder. Hurtigt og billigt
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også