14,5 HK B og S motor skyder og starter ikke.

Hej

Jeg har en B&S 14,5 HK på min havetraktor, der ikke vil starte, den skyder pludseligt og ellers sker der intet. Nyt benzin, karb renset,
Gode råd er velkomne, den sidder på en Craftsman med opsamler. Model 258440. Motoren var oprindeligt en 15,5 HK som " nogen" havde smadret kontravægtene på. Ombytning til 14,5 dog har jeg flyttet karburator, tænding stattor mv over fra den gamle 15,5 HK.

Venter på gode råd.....ha en dejlig dag
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har den kørt med den nye motor?
Har du prøvet med et nyt tændrør?
Har du prøvet at give den en "snaps" ?

Vi prøver igen, i morgen --
Hej Jens

Den har ikke været startet med den "nye" motor. Den blev først monteret samlet igår.

Nyt tændrør er monteret, men nej ingen snaps endnu

Har også muligheden for at monterer den " gamle" karburator igen, hvis den skulle være årsagen.
Det kunne lyde som tændingsproblemer/forkert tændingstidspunkt...

Vi prøver igen, i morgen --
Hvis du har givet den en snaps i cylinderen og den kun skyder, er det et tændingsproblem.

har du kontrolleret om tændspolen laver ginst? gerne en fin blå

Du skriver at du har flyttet tænding over fra den gamle motor, mener du tændingskontakterne eller tændspole, ensretter og hvad der nu engang sidder på motoren?

Jeg ville starte med først og se om afstanden mellem tændspole og svinghjul ikke er for stor (maks 2 mm!)
alternativt kan det være at noten som holder svingjulet korrekt på krumtappen er flækket, så svinghjulet ikke sidder korrekt.

www.Duckduckgo.com sikker søgemaskine
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis