Opfyldning af trykflasker.

Jeg kunne godt tænke mig et svejsebrændersæt med ilt- og gasflaske. Der er masser af flasker til salg på DBA, også mange der skriver at det er ejendomsflasker. Hvordan kan jeg være sikker på at det er ejendomsflasker, og hvor kan jeg få dem fyldt op, og hvad er prisen?

Søren O
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det er lidt af en jungle, nogle af de flasker der sælges kan ikke fyldes op.
Hvis du kan finde flasker der er fyldte og plomberede, vil jeg mene du er ret sikker.
For at få den fyldt/ombyttet skal du finde en forhandler i dit område der kan det, men køber du eks. en Aga flaske, kan den kun byttes ved en Aga forhandler.
Normalt er de små flasker ombytningsflasker, så når du kommer med den tomme, får du den byttet til en fyldt, med det samme.
For en 5 kg flaske mener jeg det koster ca. 600 kr. for en ombytter.

Vi prøver igen, i morgen --
Hej. Pas på med hvad du køber i den blå avis, for første skal det være et anerkendt mærke og hvis det er over 5 år siden den sidst er trykprøvet, skal den trykprøves og det er dyrt og du kan risikere at den bliver kasseret, det gælder dog ikke for 5 liter flasker. Du skal også være opmærksom på at 20 liter flasker kan man ikke få fyldt som ejendomsflaske. Det klogeste vil være at købe de små 5 liter flasker og så købe 2 af hver Oxygen og acetylen da det er lidt ærgerligt hvis de bliver tomme medens man svejser/slaglodder

VH
Tak for svar. Jeg har haft fat i AGA-depot, og de bekræfter jeres svar.
5 l oxygen ombytning - kr. 421,75
5 l acetylen ombytning - kr. 524,50
6 l kulsyre (CO2) ombytning - kr. 513,-
10 l kulsyre (CO2) ombytning - kr. 570,70
Hertil kommer ADR gebyr - kr. 15,- pr. flaske og moms.
Kulsyreflaskerne skal være grå og sort bøjle. Flasker med grøn hals (fadølflasker) godtages ikke.

Søren O
Hej Søren
nemlig. Gå efter "de rigtige" flasker.
Jeg troede også at jeg kunne lave en god handel i den dba. Det viste sig at være en gammel CO2-slukker som de havde malet gråt.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også