Opbrydning af 110 m2 beton gulv

Hej.
Hvad koster det ca. At få opbrudt 110 m2 beton gulv, samt rettet af, hvor lang tid tager det?

Skal selv lægge flamingo og støbe.

Eller er det bedre at rille gulvvarme ned i det gamle beton, har ingen isolering under!

Huset er 1980.

Mvh Anders
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
velkommen til.
Hvis du vil have gulvvarme, så skal du isolere gulvet...
En pris på opbrydning er ikke til at komme med, der er mange faktorer der spiller ind.
Hvordan er adgangsforholdene.
Er huset helt ryddet så der ikke skal tages hensyn til tapet mv.
Står skillerummene på gulvet, eller har de deres egen sokkel?
OSV.


Vi prøver igen, i morgen --
Du spørger på hva det vil koste at bryde et gulv op og afrette det.

Men reelt mener du vel at du vil have brudt et beton gulv på 110 kvm op, kørt det gamle beton gulv ud og gravet ud til den nye dybde så der bliver plads til ny beton med gulvvarme, gulv isolering (hvor tykt?), og et vibreret afretningslag.
Klar til at lægge ny EPS.

Dette er noget mere arbejde end du oprindeligt beskrev, og skal det udkørte materiale blot lægges i en dynge udenfor bygningen, køres længere væk, eller skal det helt væk og deponeres?

Er det et stort rum, eller flere mindre rum?
Hvis flere rum, er der så sokler under væggene der kan graves op til i fuld dybde, eller skal de understøttes?

Hvordan er adgangs forhold og udkørsels mulighederne?
Gennem vindue med transportør? Udkørsel gennem dør med motor trillebør? Udkørsel gennem dobbeltdøre/port med minidumper eller lignende.....

Meget forskellige opgaver og forskellige mængder arbejde og forskellige grejtyper..... og dermed meget forskellige priser....

Mvh Njord.

MVH Njord
Der skal lægges 300 mm flamingo. 2 store rum, hvor det er mulig at anvende maskiner, samt 2 mindre rum på ca 25 m2 i alt. Der er 2 container klar til beton/ jord, ca 7 m fra huset.
Det er yderst sjældent man kan få folk til at give priser herinde på arbejdsopgaver. Og det vil i de fleste tilfælde også være ret useriøst, da der er mange forhold der spiller ind, og det er lav det selv folk.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
Jeg fik to stærke mandfolk til at bryde ca 70 kvm op. Eet rum, men med mange døre og rør under. Det fyldte mere end to containere, og tog 3 dage. Jeg tror det kostede 25-30.000. Det er ti år siden. De rettede af med sand til 300 mm isolering.

 

Få et par tilbud fra de nærmeste Entreprenører - det er heldigvis ikke det dyreste område, du bor i.. Men du vil nok blive overrasket over prisen alligevel.. så må du leje/købe maskiner, og gøre det selv..
Det er ikke sikkert, at det er så meget dyrere at få dem til at lave det sidste.. Medmindre du blot kan finde et "knokkelfirma" der er 100% ligeglad med arbejdsmiljø og forhold.. (og nej - jeg er IKKE tilhænger af forkælede 3F-forhold.. men - "for lidt og for meget"...)
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Tak for jeres svar, begynder at indhente priser imorgen.
Hej igen:-)

Hvad siger folket til følgende måde, at gøre det på:

Dampspærre - 7 mm isoleringsplade - novopan klimaplade med plads til 16 mm varmeslage, derefter klinker eller trægulv, er det en fornuftig læsning?

Har 2 døre som skal hæves.
Jeg ved ikk elige hvad din 7mm plade gør... Men har du overvejet elt at droppe betonen, og lave det som Novopan Klimaagulv?
Det er efter min mening en god måde at spare både højde og den varmeforsinkelse der ligger i en tung gulvplade.
Jeg har selv beton med gulvvarme og det fungerer fint, men i dag havde jeg kigget mere efter en endnu kraftigere isolerings tykkelse og så undgået betonene..

Jeg vil også gerne høre om nogen der har personlige eller professionelle erfaringer med den slags gulv.

Der er sikkert også andre systemer med varmefordeling direkte under parketten.

MVH Njord

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis