Finerdøre i 70'er hus.

Hvad kan bedst svare sig resultat/prismæssig:

1. Spartle- og male dørene og karme selv med rulle og lakpensel. Ser det pænt ud/holder?

2. Få en industrimaler til at spartle og male dørene og selv male karmene?

3. Købe nye Swedoor døre, karmsæt og gerigte sæt? Det er dyrt og fodtrinnet skal alligevel saves af, da de ikke findes i huset i forvejen?

4. Få en tømmer til at lave punkt 3?

Hvad kan bedst svare sig resultat/prismæssig: 1.... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det er de heldigvis ikke:-)
Det er et svært spørgsmål. Har du husket din egen løn ved selv at male dem?
Det er smagsspørgsmål - har du oceaner af tid kan en meget fin rule med mange TYNDE lag og mange mellemslibninger kan "gør-det-selv" maling sagtens give en meget fin overflade lig sprøjtelakørs. Jeg selv - valgte herhjemme - en sweedor flexkarm (vi har også uens vægge) med en massiv dør fra Sweedor (dog er sweedor blevet meget ringe kvalitet rent finishmæssigt på deres karme - men det lykkes mig da at finde nogle karme efter jeg havde ombyttet 8 gange). Der er som regel ikke noget galt med deres døre - de er har meget fin lakering - dog kan de være lidt skæve i dørbladet.
Husk at dine gamle finerdøre - højst sandsynligt er celledøre - en massivdør med tætningsliste i karm lydisolerer bedre.
Jeg er heller ikke fan af at smide ud - men nogle gange er det nemmere bare at skifte til noget nyt. Alt efter smag kommer du til at male, slibe og spartle mange gange for at opnå same resultat som en sprøjtelakør - det siger jeg for jeg er perfektionistisk på sådanne områder og tolerere ingen støvkorn, løbere etc i malingen - hverken på døre, loft eller vægge
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Det er et svært spørgsmål. Har du husket din egen løn ved selv at male dem?
Det er smagsspørgsmål - har du oceaner af tid kan en meget fin rule med mange TYNDE lag og mange mellemslibninger kan "gør-det-selv" maling sagtens give en meget fin overflade lig sprøjtelakørs. Jeg selv - valgte herhjemme - en sweedor flexkarm (vi har også uens vægge) med en massiv dør fra Sweedor (dog er sweedor blevet meget ringe kvalitet rent finishmæssigt på deres karme - men det lykkes mig da at finde nogle karme efter jeg havde ombyttet 8 gange). Der er som regel ikke noget galt med deres døre - de er har meget fin lakering - dog kan de være lidt skæve i dørbladet.
Husk at dine gamle finerdøre - højst sandsynligt er celledøre - en massivdør med tætningsliste i karm lydisolerer bedre.
Jeg er heller ikke fan af at smide ud - men nogle gange er det nemmere bare at skifte til noget nyt. Alt efter smag kommer du til at male, slibe og spartle mange gange for at opnå same resultat som en sprøjtelakør - det siger jeg for jeg er perfektionistisk på sådanne områder og tolerere ingen støvkorn, løbere etc i malingen - hverken på døre, loft eller vægge
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også