El-forbrug..

Jeg er stensikker på at vores el-måler må være iblandt en de typer der er undersøgt, for da vi for et par år siden fik udskiftet vores måler til en moderne ny type, steg det årlige el-forbrug med omkring 15-20%.  https://ing.dk/artikel/saadan-fandt-hollandske-forskere-graverende-elmaaler-fejl-195668 

18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Monstro det ikke kunne tænkes, det var den gamle måler der viste for lidt i stedet ???

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
De gamle målere kunne godt vise for lidt, de nye er meget mere nøjagtige.

Vi prøver igen, i morgen --

Så må den gl. måler dæleme havde vist temmelig meget for lidt, fordi lige præcis omkring det tidspunkt den blev udskiftet, flyttede de to ældste tøsser hjemmefra. Hmm..  

Den eneste måde man kan tjekke det på, er ved at sætte en bimåler op på ens forsyning og den skal være MID godkendt, ellers godtager el-forsyningen det ikke.

Apollo14dk - Elektriker af guds nåde. Dog hjemmegående pt. pga. arbejdsskade
Annonce
Jeg har ellers forstået det sådan at i sager, hvor der er tvivl om, om ens elmåler måler korrekt, tages måleren ned og sendes til et målerlaboratorium der afgøre tvisten. Ved fejl på måleren betaler elselskabet testen, er der ingen fejl, betaler forbrugeren for testen.
Jeg tipper på at regningen i langt de fleste tilfælde ender hos en selv...
Det er lige præcis det den gør, for du kan som forbruger ikke modbevise den viser forkert.
Andet end hvis man har en bimåler der er MID godkendt.
El-leverandørerne er så ferme til at sno sig uden om det på den aller nemmest måde.

Apollo14dk - Elektriker af guds nåde. Dog hjemmegående pt. pga. arbejdsskade
Sådan en MID godkendt bimåler er vel ikke noget en almindelig "arbejdsmand" må rode med, vel..?

Selv har jeg forsøgt mig med et simpelt køkkenbordsforsøg et par gange. En 2000 watt varmeblæser i det fri i nøjagtig en time. Målerstanden blev noteret før og efter forsøgene, og alligevel er resultaterne noget svingende..

Du skal have en aut. elinstallatør til at montere en bimåler, hvis det er det du gerne vil have.

Hvorneget el bruger du om året ??
Du kan ikke regne med en 2000 watt varmeblæser bruger 2000 watt.
Jeg har sådan en varmeblæser her på 2000 watt, den bruger kun omkring 1600 watt på højeste ydelse.

Men har du hørt hos dit forsyningsselskab, måske de vil komme og udskifte din måler?

 


Vi prøver igen, i morgen --

Ja elselskabet vil gerne udskifte (ombytte) elmåleren - men kun på min regning. 
Vi to voksne + en søn (der dog kun bor hjemme "sidst på måneden" forbruger ifølge måleren ca. 3-3250 kwh/årligt. Det brugte vi rundt regnet også da familien var fuldtallige på den gl. måler.  

Ok det er sådan en prisbillig varmeblæser her jeg har forsøgt mig med - sikkert alt for ustabil. 

Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis