El-forbrug..

Jeg er stensikker på at vores el-måler må være iblandt en de typer der er undersøgt, for da vi for et par år siden fik udskiftet vores måler til en moderne ny type, steg det årlige el-forbrug med omkring 15-20%.  https://ing.dk/artikel/saadan-fandt-hollandske-forskere-graverende-elmaaler-fejl-195668 

Jeg er stensikker på at vores el-måler må være... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

3 -3250 kwh årlig er meget lidt for en familie. Den bimåler der er tale om kan sidde i samme modul som sikrings grupper og HPFI. Den fylder som HPFI. Den koster i omegnen af 22-2500 kr
Den skal monteres af aut. installatør firma. Men det tager ikke mange kvarter at lave det, hvis du har disponibel plads på sikringstavle.

Skal du prøve belaste måleren med varmeblæser, skal alt andet slukkes i den tid. Det gælder naturligvis fryser og køleskab + alt andet skrmmel.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Ja alt blev selvfølgeligt slukke for under forsøget.

Forbruget er vel inden for normalen efter hvad jeg løseligt kan sjusse mig frem til - pointen er, forbruget burde vel logisk set falde når et par "strømslugere" flytter hjemme fra, men det er bare ikke tilfældet her, og det tilskriver jeg den nye måler.
..det er nok lidt over-kill med en bimåler, prisen taget i betragtning. ;-)
Sorry jeg lige var væk, vi mistede lige al forbindelse her i byen.

Men kan se ev elmand har svaret på det hele.

Jeg undrer mig over at mit elforbrug er steget siden jeg rykkede fra en lejlighed i Næstved til Haslev hvor jeg bor nu og gik fra 160 kvm til 90 kvm og bruger meget mere strøm.
Men nu kan jeg heldigvis selv monterer sådan en bimåler, det er derfor jeg påtænker at prøve det.
Jeg har den berygtet Echelon måler siddende og den er kendt for sine skæve målinger.

Apollo14dk - Elektriker af guds nåde. Dog hjemmegående pt. pga. arbejdsskade
Vores den mindste (datter) flyttede hjemmefra her for 3/4 år siden, kan ikke se et fald i elforbruget.
Men vandforbruget er faldet betydeligt...

Vi prøver igen, i morgen --
Annonce

Hmm.. tv, musikanlæg, mobillader, ekstra vasketøj, glemte lamper osv. på pigevær. det løber op, gør det. ;-)

Skrevet af je_ns på 18-03-2017 22:52
Vores den mindste (datter) flyttede hjemmefra her for 3/4 år siden, kan ikke se et fald i elforbruget.
Men vandforbruget er faldet betydeligt...

Det virker som en energibevist datter 

Ja med strømmen var der ingen problemer..

Men med vandforbruget, med de lange brusebade, kan tydelig mærkes at de ikke længere er der.

Vandforbrug før 105 m3, efter 75 m3 årligt.

Snigende strømtyve kan være frysere og køleskabe, det er en god ting at lave en kontrol måling på deres døgn forbrug.

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis