Badeværelset lugter af lim

De sidste 2 dage har vores lille badeværelse i kælderen lugtet af lim. Lugten er meget skarpt. Det bliver værre for hver dag og spreder sig i hele huset. Vi bor i villa med stue og kælder til beboelse. På det lille badeværelse er der ingen vidue. Der er kun en håndvask og et toilet. Intet i skabene der kunne lugte. Hvad er det og hvad kan jeg gøre? Eller hvem kan man kontakte for at få hjælp? Vi kan snart ikke sove på vores værelser mere pga lugten :-(


Din signatur vises i bunden af alle dine indlæg i forummet.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tyder på "gasudslip" fra rensningsanlægget med mindre nogen da ikke har hældt lim (aka terpentin/maling) ud i kloakken.
Er vandlåsen intakt?

Den bør være fuld af vand. Nogle typer kan desværre ikke indeholde så meget vand, til gengæld virker de nogen gange som snavsesamler og så opstår problemet.
Derfor. af med risten og få vandlåsen spulet godt igennem.

Ps. Ud over vandlåsen i gulvet, er ofte også vandlås under håndvasken. Prøv at google vandlås, så kan man gerne se hvilken type man har.  

Der er ingen rist i gulvet. Røret fra håndvasken går direkte i gulvet. Kan ikke skille det af. Kunne jeg evt skylle håndvasken med 10 liter vand og opvaskemidle? Syntes bare ikke det lugter helt konkret derfra. Syntes lugten kommer mere fra et sted bag toilettet. Men det er også svært at finde stedet, da badeværelset er meget lille og lugter meget kraftigt.
Men tak for hjælpen 😃

Din signatur vises i bunden af alle dine indlæg i forummet.

Hvordan trækker vandet når håndvasken tømmes. ?

Hmm.. bag toilettet - så kommer jeg til at tænke på om pakningen (0-ring) måske kunne været defekt (mørnet væk) eller gledet ned. Ved overgangen/samlingen mellem toilet og kloakrør.

Annonce
Ok...men limlugt fra det? Det er den lugt jeg syntes er mærkelig. Ville ikke være i tvivl hvis det var kloaklugt. Troede først det var gasfyret og gaslugt. Men det vist mere som rådne æg. Kontakter en VVS mand hvis det ikke går væk over weekenden. Så må han rode med det 😜

Din signatur vises i bunden af alle dine indlæg i forummet.
Ok...men limlugt fra det? Det er den lugt jeg syntes er mærkelig. Ville ikke være i tvivl hvis det var kloaklugt. Troede først det var gasfyret og gaslugt. Men det vist mere som rådne æg. Kontakter en VVS mand hvis det ikke går væk over weekenden. Så må han rode med det 😜

Din signatur vises i bunden af alle dine indlæg i forummet.
Tja.. jeg synes nu ikke at lugten af lim minder om lugten af svovlbrinte (rådne æg) Og der er giftige svovlbrinter i kloakken.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også