Stoppe badekar

Er ved at gøre fold klar til dyr. Har et gammelt badekar der skal bruges som drikketrug. Men huldet i bunden skal jo stoppes helt tæt. Det er rustent omkring hullet. Hvodan kan jeg stoppe holdet, så det bliver vandtæt. Det må ikke være noget der afgiver gift til vandet. Hvad kunne jeg evt. bruge?

 


 

19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Slå en spuns i (træprop).

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
En træprop. Er det tæt nok?

 

Jeg ville skære en passende plade som lægges ned over hullet. Det kan være plast, jern, eller rustfri stål. Den limes på med en stribe silicone under, og trykkes ned med 4-6 mursten eller fliser i en dags tid.
Der en minimal kontakt imellem silicone og vand. Og selv om det i store mængder kunne tænkes at give skader over 40-60 år så er der vel ingen af dine dyr der lever så længe.
Hvis det er grise så husk at lave en rampe op af den, så drukner dine smågrise ikke hvis de skulle smutte i.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Den vand som dyrene drikker ville vi ikke selv drikke. Det kan være fra vandhuller, rustne kar, og alt mulig andet. Som antydet ovenfor så lever dyrene ikke så længe så der kan ikke blive tale om langtidspåvirkninger.
Det værste er faktisk smitte far andre dyr. Hvis der er flere folde langs en bæk, så kan indvoldsorm bl.a. nemt smitte igennem vandet. Så løsningen i det tilfælde er at alle tager vandet via et pumpesystem, så der ikke kommer noget tilbage til vandløbet.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
ok. Jeg prøver den med silikone. Er det bare almindelig klar byggesilikone?

 

Ja jeg mener den som er beregnet til badeværelser og køkken, altså sanitets silicone.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ok. Har noget i en rød tube der hedder bygge og sanitetssilikone.

 

Det ville jeg prøve med.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Skrevet af Axell på 17-03-2017 19:03
En træprop. Er det tæt nok?

Ja da og når der har været vand i karet nogle dage, kan du ikke trække den ud uden og gøre vold på spunsen (bore den ud).    

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis