Stoppe badekar

Er ved at gøre fold klar til dyr. Har et gammelt badekar der skal bruges som drikketrug. Men huldet i bunden skal jo stoppes helt tæt. Det er rustent omkring hullet. Hvodan kan jeg stoppe holdet, så det bliver vandtæt. Det må ikke være noget der afgiver gift til vandet. Hvad kunne jeg evt. bruge?

 


 

Er ved at gøre fold klar til dyr. Har et gammelt... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Når en ubåd sprang læk, brugte man (i al fald tyskerne) at banke en træpløk i hullet.

Da Storebæltstundlen sprang læk proppede man (engelske tunnel-arbejdere) halm og tømmer i hullet.
Silicone hæfter ikke særlig godt på rust.

Selv ville jeg tage en nogenlunde lige gren, lidt smal i den ene ende og tykkere end hullet i badekaret i den anden ende, og banke den igennem hullet til den sidder godt fast, lige som når man skaftede økser i gl. tid.
En træprop i en tynd stålplade lyder ikke rigtig. Hvis det skal virke, skal der være noget stabilt - altså noget godstykkelse.
Jeg ville nok også satse på at lime en plast- eller metalplade fast med den rigtige fugemasse.
Eller noget helt andet - hvad med at brænde noget tagpap fast i bunden af badekarret. Tror ikke at emalgen ryger af ved så lav temperatur, men prøv evt. med et lille stykke tagpap først.

Søren O
Wattoo har komplet bundventiler m. prop til badekar til under 20 kr for et sæt, men det koster 35 kr i forsendelse.

Det kunne være intr. og vide hvilke dyr der skal vandes. For hvis det er får eller geder, kan man løbe ind i den udfordring at man bliver nødt til at tømme drikketruget, hvis de kommer til at lave pøller i vandet - for så nægter de simpelthen at drikke af vandet - lidt ærgerligt at hælde 100-150 liter vand ud til ingen verdens nytte.
Annonce
Ja, det er rusten der giver problemer.
Karet er til heste.

 

Pladen kan være større end rust området.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ja ud på emaljen. Måske det også kan gøre lidt at bruge en stålbørste på en boremaskine.

 

Gad vide om ekspanderende plastificerende cementlimmørtel kan anvendes i bunden af et emalje badekar?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis