Klikgulv oven på gammelt gulv.

Hejsa

Jeg skal have lavet lidt fornyelse i min udestue, og jeg har blandt andet valgt at kigge i retning af et billigt klikgulv fra IKEA.

Der ligger i forvejen noget parket af en art, men jeg pønser på bare at lægge det nye gulv ovenpå, det er der vel umiddelbart ingen problemer i ... Eller hvad ? Skal der lægges noget mellem det gamle og det nye gulv ?

På forhånd tak

Jesper

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har gjort det,og har ingen problemer haft,det eneste jeg gjorde,var at ligge skum under.Men køb ikke for tynde laminatplader.For at spare lagde jeg 6 mm.lagde 3 rækker,pillede skidtet op og sendte det retur,og fik i stedet 8 mm.,men det kræver jo naturligvis,at gulvet er plant.

bh
Ikea sælger ikke gulve, prøv jem&fix hvis det skal være billigt
http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/10336323/

Den skum du skal lægge under laminaten,får du der,hvor der sælges laminat.6 mm.er besværligt at lægge,da det bøjer sig ved montering,men du kan også bruge 7 mm.det er lidt nemmere,men prøv at se,som akselj skriver,om jem og fix ikke har et godt tilbud,og husk,at kontrollere,at gulvet er plant.

bh
Annonce
Det er åbenbart ikke rigtigt at ikea ikke sælger gulve, jeg købte køkken der for en måned siden og spurgte om laminatgulv hvor køkkenkonsulenten sagde at de ikke har det.
Retfærdigvis skal det siges at det vist ikke er alle ikea butikker der lagerfører gulvene, men Taastrup gør de ihvertfald.

Til orientering er det iøvrigt 8mm tykt
Bare underligt at Århus ikke har det.
Jeg har lige lagt nyt gulv ovenpå det gamle bøgeparket i mit hus. Jeg valgte et 9mm gulv fra Pergo, men det er jo ikke i den helt billige ende.
Jeg har lagt noget 4mm gulvunderlag fra Paladin (https://gulvlageret.dk/tilbehoer-4/underlag-230/plade-underlag-443/paladin-4-mm-underlagsplader-12928.html) og det har været ganske nemt og har givet et fint resultat. Derudover har jeg brugt noget tykt gulvpap på ca. 0,5mm til at rette op, hvor gulvet ikke var helt i vatter.

Du kan også bruge kork eller skum.
Skylder da lige at fortælle at nu er gulvet færdigt ...

Valget faldt på et billigt 8mm klikgulv fra Bauhaus til 149,- kvm.

Underlaget er nogle 5mm skumplader, også fra Bauhaus.

Gulvet var super nemt at lægge, selv for en begynder som mig. Det er ganske pænt og behageligt at gå på også.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis